Saturday, September 11, 2010

Raya lagi

yuhuuu... aku dari sabak bernam selangor ni
nak mengucapkan camat hari raya..
maaf zahir batin tau..
if terkasar bahasa...
tersasul cakap..
tergurau lebih2..
dan segal ter yang xsengaja la kan..
name pun ter kan.. hehehe =) =)

seperti biasa..
sejak aku n family aku berpindah kat sabak bernam ni..
raye pertama kat cini jer la..
balik kuantan pun ikut kewangan..
de duit lebih.. balik la..
xde.. kiteorang raya kat cini je la..
ye la.. mak cakap duit minyak + tol je nak dekat rm200
belum masuk duit makan lagi kan.. huhu...

tapi sejak along n angah da kawin...
family aku xpenah cukup sorang..
taun ni angah raya kat melaka dulu.. balik kampung kak ngah..
taun lepas angah raya kat cini...
angah balik raya ke-3.. insyaallah.. =)
taun ni along yang raya kat cini...
taun lepas.. along raya kat ipoh.. umah keluarga kak long..
taun lepas kak long dalam pantang... bersalin kan alif... =) =)


raya taun ni xse happy raya sebelum2 ni..
slalu nyer pas sembahyang raya.. pas salam2 ngan mak.. n adik badik..
kiteorang g umah arwah atuk..
kat umah arwah atuk dulu meriah.. ramai orang..
sekarang sunyi.. huhuhu... adat la kan...
yang pergi tetap pergi...

lagi pun raya taun ni jatuh hari jumaat..
so pagi2 lepak kat umah jer..
pas sembahyang jumaat baru gerak g perak..
umah sedara mara belah abah..
ye la ni kna kmapung abah...
so ramai la belah2 abah jer....

semalam time g beraya kat perak..
bile da sampai umah orang2..
mesti tanye mak n abah... ni umah sape...
hehehe... xkenal aku...
ye la.. 16 taun membesar kat kuantan.. kat kuantan ramai belah mak..
so kenai la kan.. tiap2 taun g umah dorang..
xpun bile kenduri semua datang.. tu yang kenal kan.. =) =)
mak n abah.. =)











tema taun ni.. warne maroon sebenar nyer..
tapi time aku nak cari.. mak ai.. memang susah la nak cari warne maroon beb !!
tension mak dibuat nyer!! huhuhu!!
last2 time aku ngah give up.. mak suh aku beli jubah..
jubah?? huhu.. cam xcaye jer aku pakai..
tapi aku ske la tegok jubah2 kat kedai tu..
design dia cun2.. comey2..

aku yang dalam kecewa ni.. hehe
aku pun try jer.. ha untung nyer bile beli jubah ni..
xpayah nak g fitting room nak try..
xpayah nak bukak baju sua..
kalau nak try jubah ni.. ha sarung jer kat situ.. wat2 muke xmalu..
wat2 macam dak form 5 lagi.. huhuhu..
memang aku suke la kan..
sebab xpayah aku nak g fitting room.. !!! like sangat2 part ni huhuhu =) =)

aku pun set amek jer jubah tu..
mak.. yana.. alin semua pakai jubah taun ni..
mak ko.. jubah budak2 mahal gak kan..
tambah lagi rm20 dapat jubah aku tu..
tapi disebab kan yana n alin nak jugak jubah.. beli kan la..
aku n yana pakai warne merah.. alin n aji warne pink.. huhu

mak..abah..a.arul jer yang mengikut tema ye..
ni abg aku num 3 tu la yang nak tema maroon ni..
nek darah aku duk cari baju warne maroon xjumpe2..
last pakai jer warne merah..
okey la tu kan.. adik badik jugak la warne maroon..pink..merah kan..
hehehe =) =) xpe2 taun depan kite set warne tema lagi okey !!
warne itam pulak.. wahhhhhh.. aku suke2!!! hehehehe... =) =) =)