Monday, September 6, 2010

Rezeki aku

hari ni berbuka sangat la seronok sekali..
macam2 makanan ade.. sampai xtau nak makan ape..hehehe..
mak masak ikan bilis masak petai.. yum2.. syok tau...
udang sambal..pecal (makan orang jawa.. ayah aku orang jawa sabak bernam)..
pengat pisang..ikan bawal masak kari.. tu yang mak masak..
pastu de makcik yang penah kerja kat kedai mak tu kasi.. mee bandung muar..
xcampur lagi ngan buah betik.. pastu mak wat air bandung cincau.. n air oren

huhu.. mek ko.. pe ko nak makan dulu??
so aku wat keputusan aku makan la pecal ngan mee hoon jer.. xmakan sayur2..
wah2.. sedap gile.. bertambah2 aku makan tau..
makan betik beberapa potong.. minum air bertambah2.. huh.. kenyang beb....
pastu makan cikit mee bandung muar.. tapi cikit jer la.. xlarat da..
makan sebab nak rase jer.. huhu.. memang sedap la makcik tu wat.. !!
ni la rezeki name nyer kan.. alhamdulillah la.. =)

ni baru sehari.. macam2 da mak masak..
3 minggu lagi tah la cam ane... huhuhu...
tah la berat aku ni cepat nek n cepat lak boleh turun.. aku diet cikit2 pun turun la..
nak2 lagi bile g posting ker.. duk kat ppe ker.. kompem turun berat aku..
ye la kat posting penat tau.. wat keje.. makan time posting xpenah kawal.. makan jer..
tapi sebab kan wat kerja kan.. hostel lak jauh dari hospital..
kat hostel ppe lak.. nak dapat makan memang susah la.. so sebab tu la berat leh turun sesuke hati jer.. huhuhu =)
ni time anak dara la... da kawin kang xtau la cam ane kan...
tambah pulak bile da ade anak.. huhuhu.. harap2 leh la maintain kan.. =)
xpe2.. usaha tu tangga kejayaan kan... hehehe =) =)
tapi walaupape pun.. berat aku still lagi maintain 56 kg n tinggi 162cm. so bmi aku normal =)


ni la pecal.. de banyak sayur2.. aku xbape nak suka sayur sangat..hehehe
makan pun ikit mood kan.. so tadi xde mood nak makan.
so makan la kuah nyer ngan mee hoon..
ni aku copy kat google image.. hehe.. so ala2 cam ni la sayur2 yang ade tu pecal ni..

ni la kuah pecal... sedap tau.. yang ni belum dibancuh lagi.. ade kacang..


ni la kuah pecal yang da siap dibancuh... =) try la. sedap tau.. =)


nasi da xlarat da nak makan.. disebab kan hari ni mak nak g sg.besar..
nak cari kasut raye n tudung tuk yana dan alin..
n cari barang2 tuk wat kuih raye...
so aku rase lebih bek aku makan nasi pas balik kang..

kat sg.besar tadi sangat la ramai orang.. huhu...
orang beli barang2 tuk raya...
nasib bek aku da siap lame da cari barang2 n baju tuk raye.. =) =)
so xde la penat sangat tadi... =) =)
just tolong mak carikan barang2 tuk adik2 jer la..
seronok betol tengok yana n alin beli barang2 raye..

lame gak la kat sg.besar.. dari kul 9 sampi kul 11 malam..
pas jer da siap tu.. terus gerak balik sabak..
ala 15 mint je sabak-sg.besar..
sampai umah lepak2 jap...pastu ajak adik2 makan.. pas makan..
settle kan dapur.. tadi mak suh siap cepat2..tinggal dulu pinggan kat dapur...
so da balik kena la settle kan... =)
k la tu la cikit2 aktiviti aku tuk hari ni... kang aku update lagi okey =)