Tuesday, January 26, 2016

Surah maryam...



 

masa nak dekat2 bersalinkan haziq.. pintu rahim doctor cek dah 2cm.. ingatkan bersalin hari isnin tu.. 8.12.2014. doctor pun cakap dah boleh balik kampung dah ni.. mungkin bersalin petang ni.. aku pun relax2 duduk dalam kereta..sambil usap2 perut cakap dengan baby jangan keluar selagi mama xsampai kampung ye.. xnak bersalin dekat sini mahal.. hihi.. dalam hati doa banyak2.. semoga Allah permudahkan..semoga sempat sampai kampung.. semoga semua dalam keadaan yang terkawal...xnak kelam kelibut.. xnak susahkan sape... xnak susahkan mak abah.. nak relax2 je.. amin....

sekali amek kau.. tunggu punya tunggu 8hb xde rasa sakit contraction pun.. so xpelah.. anak selesa kot duduk dalam tu.. lagi pun masa tu baru 36 minggu 6 hari.. xde lebih due.. xde kurang date due nya. sedang2 elok je. aku relax je.. mak yang nervous.. huhu. mak pelik.. kakak xde rasa apa2 ke?? aku cakap xde mak. so mak cakap.. kakak malam ni baca surah maryam.. doa semoga dipermudahkan. surah maryam bagus untuk ibu mengandung.. lepas tu mak suruh minum air kelapa.. nasib dekat kampung banyak buah kelapa.. adik aku yang lelaki la tolong kaitkan untuk kakak dia ni.. haha.. tq =)

aku ikut semua yang mak cakap. masa baca tu memang penuh penghayatan..lepas tu sambung baca yasin.. doa banyak2.. Ya Allah permudahkan lah untuk aku melahirkan anak ni..yakin dengan kekuasaan Allah. alhamdulillah.. xtahu kebetulan atau suratan.. malam tu baby dah start mengeras... esok pagi 10hb tu dah keluar tanda.. lendir campur darah. terima kasih mak abah dan suami atas semua doa2.. Allah permudahkan bersalin anak kedua... sakit pukul 10pagi.. pukul 3 petang dah keluar anak bertuah haziq iman tu.. huhu. mungkin anak ke2 kot.. haziq dah ada laluan.. kakak hana dah tolong bagi jalan dekat haziq.. hihi..

kesimpulan nya.. ingat dalam kita usaha.. kita sebagai hambanya... kena berdoa.. bertawakal.. letak kan harapan yang tinggi dengan kekuasaan Allah.. hanya Dia yang maha mengetahui. kita insan yang lemah. semoga anak ketiga dipermudahkan macam anak pertama dan kedua. dan yang paling bertuah... masa aku bersalinkan hana dan haziq ajaib sangat sebab aku sorang je patient dalam bilik bersalin tu. jadi semua staff dan doctor datang layan aku..so bersemangat la nak teran..teran dan teran... hihihi ... tu rezeki namanya..syukur.. alhamdulillah... =) =)




dah last2 minum air kepala... biar licin jalan baby nak keluar.. eh tu petua mak aku la.. korang2 up to you.. ikut la mana suka.. semoga kita semua selamat melahirkan zuriat ini ke dunia dan menjadi anak yang soleh dan solehah.. amin.. berjuang la sehingga ke nafas yang terakhir.. =) =)