Monday, January 4, 2016

Cerita dulu2..




tahun 2016... dah masuk 10tahun dah usia perkenalan dengan husband. apa yang pasti kenal lah lama mana sebelum kawin.. lepas kawin belum tentu perangai masing2 senang nak faham. pelik tapi benar.. tapi xpe slow kita faham dengan redha nya.. huhu. bila dah kawin baru kenal eh.. kenapa kentut suka hati..  hoi xsenonoh okey. uweekkk nak muntah. kenal husband masa umur aku 17 tahun. masa tu tengah trial spm. aku baru 1 tahun dekat sekolah tu. memang xpernah nampak husband pun dekat sekolah. jodoh kot.. masa tengah susun meja dalam dewan exam tu.. tiba2 macam terpadang husband. sekali padang terus nak kenal. perigi cari timba.. haha. ciri2 lelaki idaman aku.. mesti kurus dan lagi tinggi dari aku. aku duk ukur2.. okey done.. tepati ciri idaman. kenal 1 minggu terus couple. 

18 tahun lepas spm aku sambung belajar dekat nilai. husband terus kerja. bagus cari pengalaman. aku ni memang buta dunia luar.. semua xtahu. sebab masa budak2 duduk terperap dalam rumah. mak xkasi keluar. masa ni xpayah cakap la.. sebab masih muda kan..asyik gadoh je.. couple lama sangat. kadang2 tu bosan.. kadang tu sayang.. kadang2 tu nak.. kadang2 tu xnak. pernah sampai 1 tahap bosan.. aku buang sim kad. konon nak lupakan semua la... last2 husband berjaya jejak num baru aku dekat mak. mak ai.. serius sangat ni. terus sambung balik. eh kejap nak.. kejap xnak. last2 masa tahun akhir dekat kolej.. mak cakap ada orang nak pinang.. ah masak.. xnak lah.. xsuka bercinta lepas kawin. kaya macam mana pun.. hati tetap setia kepada si dia.. haha... nak dia jugak.. xnak sape2 pun...

masa aku belajar husband banyak jugak tolong.. sebab dia kerjakan. macam nak kua date ke apa ke memang dia yang bayar. aku kan student mana ada duit poket. duit mak bagi pun cukup2 makan je. time kasih husband.. walaupun kadang2 awak xde duit sangat.. tapi tetap jugak belanja saya.. happykan hati saya. bila ada gaji banyak.. cakap je nak apa time tu.. semua awak bagi.. haha.. masa tu memang nampak dia sungguh2 dengan aku. hati memang berbunga habis la.. semua manis2 je... biasalah couple.. xduduk 1 rumah lagi.. xtidur 1 katil.. semua nampak indah..siang malam kalau boleh nak senyum memanjang.. =p kalau boleh nak berkepit 24 jam.. sms memang selalu.. call pun sama.. kadang2 tanya buat apa sampai 10 kali. huhu.. bosan kan..


habis belajar terus kerja... alhamdulillah.. rezeki. disebabkan dah ada orang nak pinang makwe dia ni.. mengelabahlah husband time tu.. terus ajak kawin. alahai masa tu umur baru 22 tahun awak oi. macam mana nak bagi tahu mak. last2 mak abah setuju. alhamdulillah. bertunang umur 22 tahun. masa tunang memang banyak jugak dugaan.. syaitan banyak.. suh putus2.. tapi jodoh.. tetap jugak bersatu. husband aku ni lambat marah. dia agak sabar jugak. tapi kalau dah marah.. okey sila diam. sebab takut. seram ok. lepastu nangis la sorang2. macam aku kurang sabar. cepat je marah.. hai sila lah jangan cari pasal. tapi sekejap je marah..lepastu okey dah. kita memang berbeza.. tapi bagus jugak.. kalau dua2 xsabar susah jugak kan. tq husband sebab banyak bersabar.

tahun 2012.. 2.6.2012... selamat menjadi isteri yang sah kepada mohd idzuan b rosly. waahhh happy nya kita kawin dengan orang yang kita sayang dan cinta. biasa la dugaan perkahwinan.. selagi cinta dihati semua nya bisa ditangani. insyaallah. 3 bulan lepas nikah aku mengandung anak yang pertama.. 19.5.2013 lahir la baby girl.. nur hana irdina bt mohd idzuan... sepuluh bulan lepas tu mengandung lagi... dan genap 9 bulan.. 10.12.2014.. baby boy pulak muncul dalam hidup.. huhu.. rezeki2.. dapat sepasang anak.. ingatkan nak tunggu dulu.. tunggu nanti2... tup2 lepas 8 bulan eh mengandung lagi.. bertambahlah ahli keluarga kami.. insyaallah.. due bulan 4... semoga anak ni sihat2 sahaja... lepas ni wajib jarak. sebab penat.. hoho. tunggu lagi 2 tahu kita produce balik!!

harapan cuma aku.. semoga keluarga ni akan kekal sampai jannah.. untuk husband... saya sayang awak.. cinta mati sangat dekat awak.. terima kasih sebab tolong sama2 jaga anak. kadang2 tolong jugak kemas rumah. bila saya OT.. awak tolong kemas rumah. walau xsama cara kita kemas.. jadi lah dari rumah tu bersepah sangat. terima kasih untuk semua nya.... nak tua2 sama2... nak tengok rambut sape beruban dulu.. haha. xpayah lah kurus sangat. saya xsuka. suka macam sekarang ni. kalau nak turunkan pun.. turunkan sikit je.. xpayah banyak2. nanti xde la teady bear nak peluk. gaduh baik.. gaduh baik..nak2 bila time pregnant.. hormon lari habis...  biasa lah tu kan. baru mencabar sikit hidup ni.!!!!