Tuesday, January 12, 2016

Baik mama...




semalam mama dan ayah off... kebetulan... jarang dapat off sama2. da okey je jadual untuk 1 minggu tu so decide la.. okey isnin ni kita off sama2. jom spend time sama2. kesian anak.. kejap mama keje.. kejap ayah keje... ayah pulak jarang sangat off hari ahad.. mama pun sama... tapi xpe... selagi jadual okey... aku xkesah pun kerja apa... kerja hari ahad pun okey je.. sebab husband pun kerja ahad... so cuti ke xcuti ke aku okey je mana2. sebab tu kalau nak suh double ahad kena bagi tau awal2... kang xpasal2 angkut anak sekali g kerja... haruuu la... :p 

borak2 dengan husband... petang nak bawak anak2 jalan. lepak2.. kemas rumah.. mop rumah... basuh baju... makan... baring2.. eh da pukul 5 la... janji pukul 5 nak mandi dan siap2.. sebab nak bawak anak2 main dekat taman lepas tu nak makan cendol tepi2 jalan tu...tekak mintak cendol pulak... layan kan je...alahai besttt nya cendol...!! sekali tup2 pukul 6 baru hegeh semua nak mandi. emmm... kul 6.30 petang jugak la keluar rumah... taman pun entah kemana.. huhu

singgah seksyen 19 nak beli barang dekat sana.. nasib ada rojak subang dekat citu... walaupun dah 6.30 petang tetap dapat minum cendol... kalau x... sentap la sorang situ.. tapi aku kejap je sentap... pastu lupa da... anggap je xde rezeki... senang... baru puas hati.. kan lama lagi nak bersalin... bila2 je boleh. tq husband... ingat saya nak apa kan... muaaahhh2 cikit. lepas tu tepi tu ada kedai... eh mama mainan la... aku pandang husband... "alamak habis la ayah" hana duk tunjuk2... mama banyak nya mainan....



aku ajak dia masuk... bukan main excited lagi muka dia... mama... tengok tu amber-robocarpoli.. mama boiboy la... mana dia tahu dia tunjuk... aku cakap... " kakak... kita tengok je tau... jangan pegang... nanti rosak mama kena bayar" ya Allah... dia faham apa aku cakap.. !!! hana... mama sayang hana.... mama bukan xnak beli... tapi mama da tengok banyak kali.... semua tu cuma bertahan beberapa hari je... sayang duit nak oiiii.... hahaha... maaf kan mama... hihi.. "kakak jom balik" ciaannn nya hampa muka dia....masuk keta terus dia cakap... mama nak g taman... 

alamak dia ingat la... emmm jam dah pukul 7.15 da... last2 ayah dia ajak g giant dekat rumah sebab dalam tu ada playground... tapi anak aku ni pemalu sikit... disebabkan ramai orang... dia xnak main... ada la 2 orang budak lelaki ni ganas sangat... terus dia lari ketakutan dekat aku... "mama kakak takut" alahai cian nya... tu la kawan dekat rumah abang haziq... mama ayah... tv.. handphone je... sabar la hana ye... nanti lama2 okey la tu... ;) ;)

nasib baik ada abang haziq... dapat la berkawan... alhamdulillah... rezeki dari Allah... rezeki bukan pada duit semata... rezeki anak2... rezeki kesihatan.. rezeki keluarga aman damai... rezeki ada kereta... rezeki anak2 yang berjaya... rezeki ada rumah sendiri....rezeki makan yang xpernah putus.... semua tu rezeki masing2.. bersyukur..... pasti hati tenang.... alhamdulillah.... ;) 

p/s : kakak nanti tolong mama ye ... "baik mama" tu je ayat kalau bagi nasihat...hana oh hana.. !
last2 husband cakap .. beli la magic egg rm2 je.. dan hari ni dah rosak... so. xde la mama terkilan.... tq kakak.... muuuaaah cikit...