Monday, November 16, 2015

tak ready lagi??



muhammad haziq iman bin mohd idzuan
10-12-2014 bersamaan hari rabu 3:11 petang
sekarang da 11 bulan 6 hari.
dah pandai berdiri tanpa berpaut pada apa2. dah boleh berjalan hingga 5-6 tapak. bila jatuh bangun lagi. jalan lagi.. gigih dia usaha..

masa ngandungkan dia macam xde perasaan pun sebab sebenarnya xberapa ready. hana kan baru 10 bulan.. xjalan lagi. stress kejap. tapi relax je la.. setiap hari tanya husband.. "awak.. boleh ke kita jaga dua2 anak ni. mampu ke nak cukupkan semuanya.. kasih sayang dan semua la" husband cakap boleh.. rezeki kan. emmm aku pun okey je la.. malas nak layan perasaan. 

bila da 4 bulan doctor scan cakap gender  baby boy.. masa tu rasa macam wow best nya anak da sepasang. ok.. hati da boleh terima. tapi perasaan bersalah dekat hana tinggi mengunung. nasib baik husband reti sikit nak handle hana. boleh buat susu. boleh basuh berak. boleh bangun malam buat susu. so okey sikit la.. xde la penat sorang2.

masa haziq keluar dari perut pun.. aku macam xpercaya.. eh anak da 2. masa malam tu kan kita kena duduk ngan anak. malam tu aku tengok je muka haziq... macam2 aku fikir.. emmm... kesian haziq kalau mama buat perangai macam kakak hana. lama2 perasaan sayang dekat haziq banyak dan banyak.. sampai kan nak cium n peluk dia je... eh memang sayang la.. haziq kan anak mama. manja ni... nak belek dia je.. huhu.

ngandung penat sangat sebenarnya.. nak2 kerja macam aku.. berdiri prepare ubat.. kalau da 9 bulan kena dispense lagi nak nangis. tapi aku jenis xlayan sangat. sebab kawan lain pun penat jugak kerja . xkan kita nak jadikan alasan ngandung nak duduk je kan. lagi pun mak pesan jangan duduk @ baring je masa ngandung nanti anak malas. so aku buang semua perasaan yang malas tu jauh2. aku lawan je. penat xpayah nak cakap.. tapi da kerja kan. redha...