Tuesday, November 24, 2015

Anak penghibur hati



nur hana irdina... hai hana da jadi kakak da ang ye. cepat nya da jadi kakak. dia ni penyayang orang nya. kalau dia nak susu.. dia cari botol susu abang haziq... "mama buat iman punya sekali" kalau abang haziq nangis baling2 badan dia carikan botol susu haziq kalaj ada balance susu... dia sumbatkan kat mulut haziq. kalau dia bengang sangat haziq duk nangis je.. dia datang dekat haziq dia gigit.. " hye diam la... bising"

lagi la bertambah haru suasana rumah. lagi kalau ko xcukup rehat... aiiii geram je tengok dua beradik ni... hoho. hana da pandai buat macam2 benda da... banyak da yang dia da pandai cakap. kadang tu geram. kadang tu nak gelak. sebelum makan dan minum susu... ajar dia baca doa makan... hahaha.. ni lawak... seketul2 ayat dia.. ;) nak suh aminkan.. 3 kali baru amin.. "mama amin mama?? mama amin ye?? " alahai... anak ku oh anak...

semalam mama rajin masak sarapan.. lunch.. sekali da siap sarapan.. ajak dia makan... "waahhh rajin nya mama masak" ha??? ko rasa?? hahahaha... sampai kua air mata mama gelak. lagi nak bertambah nak gigit dia.. suap kan makan... "wahhh sedapnya mama masak" hahaha.. nasi goreng kicap je kot hana.. over nya puji... huhuhu. seronok bila tengok anak makan apa yang kita masak...

aku masak telur goreng makan ngan nasi letak kicap pun dia cakap... "waaahhh sedapnya mama masak!!! sambil mata tutup da tangan tunjuk best!! cair hati mama.... love u so much kakak... muaaaahhhhh.... tahun depan jaga 2 adik tau... tanya dia mana adik baby " dalam perut mama" hoho... layan anak memang best... hilang stress!!! oh my... bertabah la wahai hati... insyaallah ada rezeki... 

#hanaidzuan #2tahun5bulan5hari



0 comments: