Wednesday, November 4, 2015

4 bulan...

4/11/2015- hari ni jumpe doctor sebab nak scan baby. alhamdulillah baby sihat. dah masuk 4 bulan da. masa doctor scan tadi dah dapat dengar degupan jantung dia. subhanallah sayu pulak hati... walaupun anak ke3.. tapi tetap berdebar2 menanti kelahiran dia. semoga baby sihat dan kuat. due mugkin dalam 20.4.2016. kalau 19.4.2016 ok jugak. sebab kakak hana 19.5.2013. insyaallah...  ;)

doctor kata baby kepit kaki dia.. so xnampak lagi boy ke girl. xkisah la boy ke girl. tapi mama rasa awak macam girl.. haha.. boleh x? entah la... kita tunggu bulan depan ye. bulan depan jangan la malu2 baby. kiteorang nak tau jugak awak boy ke girl. kali ni mengandung cepat rasa macam pening.. kadang2 tu pemandangan gelap je. tanya doctor kenapa.. doctor kata tekanan darah awak mungkin rendah.

sekali cek.. betol la. patut la kadang2 rasa macam nak pengsan. nak kata aku xmakan. pagi2 memang makan nasi lemak. doctor cakap aku kurang minum air. ye doctor memang tepat. aku malas nak minum air . sebab penat nak g toilet.. hoho... sebab tu malas nak minum air. eh macam lupa la kenapa doctor kata air n tekanan darah tu. sebab masa tu excited nak jumpe baby.. nak tengok dia gerak2.

ayah kata kalau ada rezeki... bersalin je la dekat kpj tu. aku cakap.. eh membazir rm3k. boleh buat makan sampai muntah.. xpun leh bawak anak jalan2. bersalin dekat kerajaan rm36 je.. jauh beza okey. bagi aku sama je.. sebab pernah bersalin dua2 hospital. xde beza la.. sakit sama je. dah sakit xfikir da semua tu.. yang penting nak anak cepat keluar je..

macam aku.. emosi selalu terlebih. setiap kali bersalin selalu pesan dekat husband.. kalau saya xkuat.. saya pergi masa lahirkan anak ni.. ampun kan saya.. bla...bla..bla.. haha.. emosi kan. eh bersalin ni ibarat nyawa kat hujung2 tau. sebab tu mama emosi anak2. husband macam biasa la.. malas nak layan. huhu.. eleh padahal risau jugak tu . pandai cover kan.

masa bersalinkan hana husband teman. dia tengok dari aku 4cm dalam labor room lagi. setia disisi. sampai la doctor duk jahit. tali pusat anak pun dia dapat peluang potong. kesian tangan dia aku genggam kuat sangat. masa haziq husband xdapat teman.. sebab dia kerja. ingat kan bersalin hari isnin.. ayah dah cuti baby xnak kua. so ayah pun kena la balik KL. hari rabu baru haziq nak kua.

sedih sangat bila husband jauh nun kat KL.. kita bersalin sorang2 dekat labor room.. uwaaa... sedih2. nak nangis tapi kena control. xpela mak abah kan ada. dekat hospital sabak bernam bila da bukak 10cm husband boleh masuk. baguskan. sebenarnya tu la semangat nak teran. bila teran dia bagi semangat. terus rasa nak push kuat2.. haha.. over kan. xpe la lain orang lain cara nya... kita berbeza..

masa haziq walaupun husband xde.. tapi aku kira bertuah sebab aku sorang je dalam labor room tu. so ramai nya staff yang ada. duk bagi semangat kiri kanan.. alhamdulillah. rezeki nama nya tu. walaupun bayar rm36 sangat berpuas hati. terima kasih. balik pun dengan hati yang girang... senyum sampai telinga. jom berjuang untuk tahun depan pulak... ;)