Thursday, November 19, 2015

kasih sayang... (",)

nak ikutkan hati yang xready ni... memang rasanya hana lambat lagi kot dapat adik. tapi bila fikir alang2 dah Allah kurniakan rezeki cepat ni.. maka datang la redha dalam hati. dah 9 bulan kan mengandungkan dia. mesti la sayang. nak2 anak lelaki.. sayang dia lain macam sikit. anak lelaki ni.. dia bertuah sikit tapi manja dia.. mak aiii... cair hati... 

sekarang haziq akan jadi abang pulak. pun cepat. haziq lagi cepat.. 7 bulan mama da ngandung lagi. masa kakak 10 bulan. tapi haziq da pandai jalan sikit2. dia tau nak dapat adik tu... tapi sejak mama ngandung haziq punya manja lain sikit. betol la orang cakap.. nak dapat adik macam2 perangai nak ditunjuk nya.. antara sabar atau x je nak layan.. hahaha

ada jugak yang cakap... eh cukup ke anak yang rapat2 ni dapat kasih sayang?? oh my.. soalan apakah itu.. sangat susah nak jawab. kasih sayang tu sangat subjektif. kadang xperlu pun nak luah dengan kata2. dari perbuatan pun dah boleh pamerkan kasih sayang yang suci lagi abadi. cukup ke x tu... kita je yang tau. anak kita kot... xkan la nak pilih2. setiap anak sama je darah yang mengalir tetap darah mama dan ayah. so xde timbul isu cukup ke kasih sayang..

kelebihan beranak rapat2 ni..senang sekali harung je kita akan rasa penat. pe.nat.. penat... penat... nanti da tua sikit jaga diri je.boleh pergi honeymoon berdua dengan suami.. hoho.. wow!!! kan best tu. tapi berbalik kepada fitrah.. kita ni manusia biasa.. kita merancang Allah yang tentukan... kalau itu yang da ditetapkan.. itu la jalan nya... so berlapang dada la dalam menangani semua nya. 


0 comments: