Thursday, July 11, 2013

Pengalaman bersalinkan Nur hana irdina... part 3 =)


                 


settle semua tu.. doctor dan encik iwan pergi solat maghrib dan doctor tu pun balik kot. nurse keluar.. tinggal lah aku dengan anak berdua.. wahhh pandai hana irdina menyusu.. menghisap... xpayah kena ajar. indah nya ciptaan Allah... sangat sempurna..alhamdulillah. cuma aku salah teknik.. dan ada rasa sakit cikit. luka jugak la sebenarnya..huhuhu. bila nurse tu ajar.. baru kurang cikit sakit nya.. nurse yang 2 orang tadi dah habis shift.. so datang la 2 orang yang kerja shift malam. masa pukul 10 tu dia amek baby sebab nak settle kan aku. wah ayat xboleh blah. settle kan maksud nya.. cek lah.. huhu..

dia pun menjalankan tugas dia... korek2 cikit sebab nak keluarkan darah beku...wahhh banyak jugak.. patut la lepas bersalin dan dah siap semua tu ada jugak rasa macam senguggut tu... owhhh baru tahu.. sebab darah beku tu lah.. lepas je dia dah keluarkan... baru lah legaaaaa. dia cakap.. selagi xbersihkan betul2.. akan ada rasa sakit2. dia korek2 dan tekan2 perut aku. buat lah apa nak buat.. janji semua selamat dan settle. lepas dah siap tu.. transfer lah aku ke ward 2 b.. masa ni encik iwan balik hantar uri dekat rumah. sebab dah tengah malam kan. suami xboleh teman. amek pekej murah sahaja..

nasib baik lah malam tu kak long ada... so kak long je lah yang teman kan. takut sebab masa tu katil sebelah xde orang.. hehehe.. aku punya imiginasi teramat lah kuat sekali.. hahaha. pukul 2 pagi baru ada orang masuk. kakak katil sebelah tu xbersalin lagi. nasib baik lah aku dah selamat.. kalau x.. kira saiko jugak untuk diri aku. dengar lah dia sakit cikit2. tapi dia pun xlama.. pukul 5.30 pagi dia dah kena tolak ke labour room. hebat mata aku.. pukul 5.30 pagi pun xtidur lagi. malam tu baby ada dengan aku. stress sebab dia asyik nak menyusu je.. hahaha.. boleh x?? macam mana aku nak tidukan.. huhu

aku tengok dia dah lena dah.. bila aku tarik je.. dia uwek..uwekk.. hehe. dah lah penat cikit time tu.. tapi bila tengok muka dia.. terus rasa kasih sayang tu banyak sangat2. so xtidur lah aku. berjaga lah selagi termampu. last2 pukul 5 lebih tu asst  nurse datang amek baby.. nak mandikan baby... semalam baby xmandi pun. so dapat lah aku rehat. lelap kan mata yang dah mengantuk sangat2 ni. itu lah pengalaman bersalinkan anak yang pertama.. nur hana irdina... yang kedua... nanti2 dulu lah... huhuhu.. nak rehat cikit.. tapi kalau dah rezeki.. redha je dan tetap bersyukur...  hehe... =) =) =)

alhamdulillah... dipermudahkan.. syukur sangat...... alhamdulillah.... setiap kali lepas solat selalu berdoa agar dipermudahkan semuanya.. Dan masa bersalin tu nak encik iwan cuti.. Alhamdulillah termakbul doa2ku.. Syukur ya Allah... lepas tu usap2 perut cakap dengan anak " baby2.. kalau mama push.. baby kena kuat untuk keluar tau.. jangan lemah2..mama sayang baby.. nak besarkan baby..pastu mama xnak operate.. kesian ayah.. bil mahal kalau operate" hehe... tu la dialog aku bila lepas solat dengan anak ni. swasta kan... kalau operate mahal oooo... ni pun tawakal je beranak kat cini.. dan alhamdulillah... bersalin normal.. buku merah ada bukak.. tapi pilih cini jugak sebab dekat dan senang.

bertiga sudah.. yang pasti kehidupan sudah berubah 360 darjah.. tapi xpe.. semua tu pengalaman yang sangat happy dan enjoy. rumah pun xde lah sunyi sangat. =) =) selamat datang kedunia nur hana irdina... mama dan ayah sayang hana irdina... =) =) gambar masa discharge. Hai hana irdina... Kelakar mama tengok anak mama kena balut dengan tuala.. Hehe. Apa2 je lah sayang. Yang penting semua dah settle. Nanti dah besar baca lah ni ye.. Macam ni lah mama bersalin kan hana irdina tau.. Mama sayang hana irdina sangat2.... Muaaaahhhhhh2.. Time kasih kak long sebab teman kan saya dekat hospital malam tu... Time kasih sangat2.. Kalau x... Jantung kompem berdebar2 je.. Huhuhu... =)

D.o.b : 19.5.2013
Time : 7.25 pm
Birth weight : 3.4kg
Lenght : 56cm
Head circumference : 34cm