Wednesday, July 17, 2013

Baju raya si kecik sudah settle


Alhamdulillah.. Settle dah baju raya untuk nur hana irdina... Mama n ayah punya nanti2 lah. Ayah dah ada dah baju raya.. Masa abang num 3 kawin dia beli baju melayu baru.. So dia cakap dia pakai yang tu je.. Alah baru sekali pakai kan. Lelaki.. Apa dia kesah.. Hehehe. 

Aku pulak macam malas jugak nak beli baju baru.. Pakai je baju lama.. Macam xsemangat nak raya.. Sebab raya ke 3 dah start kerja kan. So xpayah lah nak beli baju baru.. Tapi tengok keadaan.. Kalau mood raya tu datang membuak2.. Aku ajak lah encik iwan tu beli..

Alah aku ni bukan suka benor nak pakai baju kurung... Huhuhu.. =) Nak2 bila dah ada anak kecik ni. Lagi lah xde dalam kamus hidup aku =) kalau boleh raya kang nak pakai seluar je... Boleh?? Hahaa... Mau kena dengan mak aku kang... Ayu oh ayu... Apa daaaaaa....

lagi pong raya pertama je yang jalan2.. Raya ke2 lepas zohor dah gerak balik shah alam. So baju raya untuk mama akan dipertimbangkan. Kalau nak beli pun.. Nak beli baju kebaya.. Senang nak menyusukan irdina kang. Eh baju kebaya dah muat okey...

Ni baru puasa beberapa hari berat dah 69kg... Waaahhhh happy nya hidup aku. Target nak 63kg... Lagi 7 kg sahaja.. Happy2... Xsuka lah gemuk.. Sebab penat nak buat kerja. Masa mengandung kan berat aku cecah sampai 85kg.. Mak ai mengah2 jugak lah aku

So insaf2 lah.. Kena cari makanan yang seimbang. Insyaallah.. Kalau boleh nak berat asal sebelum kawin.. 58kg.. Kalau hati kata nak.. Kita mesti boleh buatkan. Cuma aku kena slow2 lah sebab full breastfeed anak kan.. Dengan nak wat stock susu lagi..

Xpe biar lambat asal selamat. Yang penting perut xmasuk angin sebab xmakan. Itu yang paling penting.. Eh2 ni entry pasal apa ni.. Jauh dah menyimpang ko ni ayu.. Okey berbalik kepada tajuk utama ye... Suka sangat bila dah siap2 beli baju anak..

Saja beli awal.. Kalau last2 minit kang ramai orang. Ai xkuasa lah aku nak meredah orang ramai2 dengan anak kecik ni.. Mau tension aku kang. So amek keputusan.. Beli lah awal2.. Dekat jusco ada wat member sales ye.. Entah xingat lah aku...

Beli dekat jusco bukit raja.. On the way nak balik kampung sabtu lepas. Singgah kejap.. Sebab hujan lebat sangat. Nak terus kan perjalanan macam bahaya... So encik iwan ajak lah pergi sana. Sambil rehat.. Sambil beli baju anak pompuan sorang ni..

Dapat lah 5 helai baju untuk dia dihari raya nanti.. Ni ikutkan hati nak beli je gaun yang comey2 tu.. Tapi nya.. Fikir2 balik xpayah lah.. Dia kan baby lagi.. Membazir pulak. Lagi pun kejap je pakai nya.. Lepas tu dah besar.. So beli yang simple2 je.... 

Comey nya lah baju2 baby girl kan. Aiii xsabar nak tunggu dia boleh jalan. Selebih nya mama belikan irdina baju untuk pakai dekat rumah. Mama macam dah bosan tengok irdina pakai baju yang sama je.. Huhuhuhu... So mama rembat lah baju2 baru untuk irdina..



                   

Yang ni encik iwan yang carikan.. Dia nak jugak anak dara dia ni pakai skirt dengan baju macam ni.. Huhuhu.. Layan kan je lah.. Suka tengok skirt ni... Kain nya sejuk. Owh ayah dia lagi over nak belikan baju kurung untuk anak dia haaa... Hahaha nak tergelak aku.. Ayah anak ayah ni baby lagi laaaa...

                   

Disebabkan baju pink dua2 cantik pada pandangan aku... Maka aku pun amek lah tanpa fikir 2..3 kali dah.. Amek je lah.. Comey sangat.. Lepas tu kain dia pun sejuk je.. 100 % cotton. Spender xpayah pakai sebab pakai diapers.. Kalau nak spender dia rm17.90.. Emm xpayah lah irdina.. Hehe.

                   

Baju pink tu pun ayah dia yang nak sangat beli.. Kata nya cute... Aku okey kan je.. Sebab warna pink kan... Hehehe. Yang purple tu cina yang jaga dekat situ yang suggestkan... Pun tanpa fikir 2..3 kali aku  amek je.... Promoter cina tu baik sangat.. Mesra pelanggan.. Xde nak buat muka.. 

                   

So ni lah baju yang dibeli untuk anak perempuan.. Dia baby lagi.. Jadi nya baju ni je yang ada untuk umur dia.. Yang lain2 ada cantik2... Tapi xde saiz untuk dia... Huhuhuhuhu...xpe tunggu dia besar cikit baru beli yang comey2... Tu pun aku rasa baju yang dengan seluar tu macam besar untuk dia.. Huhuhu... tunggu raya kang baru try ye..  Okey hari ni genap hari ke 60... Esok start kerja... Selamat berkerja puan norhidayu... =)