Thursday, May 19, 2011

Lulus

alhamdulillah.. huhu... lulus gak test komputer tadi.. amin... xsia2 lah aku bace buku... sejak dua hari kebelakangan ni buku tu diibarat kan macam emas lah.... kemana sahaja buku tu mesti ade.. hehehe.. =) =) yes2....!!!!! seronok2... yahoooooooo!!!! setelah hampir 3 tahun punyer cerita akhir nya aku pergi jugak amek test komputer.. huhuhu =) =)

dulu time lepas spm mak ade daftar kan untuk aku buat lesen kereta... tapiii222. aku penakut.. takut sebab gagal test komputer tu.. sebab mak ade cakap.. kalau fail.. bayar sendiri.. ha kecut perut aku.. sampai ke sudah xamek2.. last2 burn jer duit yang dah dengar ceramah tu... time tu mak bayar sikit2..

lepas tu kali ke 2 sebelum start kerja lah.. dalam bulan 9 kot aku nak buat lesen.. dah bayar dah.. last2 esok nak dengar ceramah tu.. aku muntah2.. so.. xde lah rezeki nak buat lesen.. sebab dah xde mase.. lagi beberapa hari nak start kerja... so..... tangguh lagi buat kali ker2 nyer...

tapi kan memang aku nervous habis lah.. xpernah aku berdebar2 macam ni.. ni lah paling berdebar2 penah aku rase.. nak jawab final exam time dekat kolej tu pun xde lah rase sampai macam ni.. ye lahhhh.. xnak fail.......... ni kali ke3 kot niat nak buat lesen..!! so harus lulus.. dan hasil nya....... alhamdulillah.. =) =) semua yang pergi buat test tadi lulus.. =) =)hari sabtu ni... 6 jam pulak.. so insyaallah dapat sudah aku lesen L... =) lepas ni nak cari time2 yang agak2 sesuai untuk amek P pulak... =)

so ni mintak lah cuti seminggu.. sebenar nya just nak cuti2 biasa2 jer... tapi alang2... nak balik kampung kan.. so buat lah.. lagi pun buat lesen kat kampung ni.. sampai P rm261 sahaja.. tambah rm10 tangkap gambar dekat test komputer tadi so total dalam rm271 sahaja.. sangat2 murah kan2.. kalau dekat shah alam paling murah aku survey lesen moto sahaja rm430 gitu..
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
bersambung.... PART I
-
-
-
-
-
-
-


time ni bosan..!!! tunggu van datang amek kiteorang.. so harus keluarkan nset snap pic..
time ni dengar ceramah 5 jam.. =) penceramah nya sama sahaja dengan penceramah 3 tahun dahulu... huhu.. encik ni tetap mantain bersuara lantang =) caya lah.. 5 jam dalam kelas di xmengantuk langsung!! sebab mak datuk.. kuat gila suara dia.. muka garang.. takut aku.. huhu!!


kawan2 dari tempat yang same... =) ade 3 orang makcik2 yang amek lesen jugak =) caya lah makcik2... walaupun dah berusia tetap bersemangat untuk amek lesen.. =) saya hormat anda =)


bosan weh.. bosan... i hate tunggu2.... =) =) motif amek gambar macam ni??? haha =p =p


ni lepas buat trial test dekat kedai kak ija.... sangat2 happy sebab berjaya lepas score yang ditetap kan.... =) kalau nak amek test komputer kak ija akan bagi kalau buat test komputer dekat kedai dia dapat 90% keatas.. selagi xdapat... jangan harap dia anta ko pergi amek test komputer... bagus2.. saya sangat suka tindakan dia... so xde lah membazie rm17 untuk ulang test komputer..!! insyaallah boleh jer nak lulus... kena MEMBACA..!! xbace buku memang susah nak pass..!!!!

muka yang agak happy... huhuhu.... dan2....sangat2 lapar dan dahaga.. sampai2 kedai mak.. kite kasi buat air bandung cincau yang kaw2 punyer... kire kalau pergi buat ujian air kencing.. memang tinggi lah kandungan gula dalam badan tu... huhu ...!!! xpe2.. sekali sekala.. bukan senang nak dapat bandung cincau yang kaw2 macam aku buat tu.... walawehhhh... sedap bangat air itu........ hilang dahaga aku....!!!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
sambung cerita atas tadi.. hehe... PART II

so kenapa nak bayar lebih? hehe.. guna kan peluang yang ade untuk menjimat kan kos.. itu lagi bagus kan.. =) =) aku buat lesen moto sahaja... ni pun sebab terpakse... sebab............. moto dah beli dah.. hahaha.. dah sebulan pergi balik kerja naik motor.. alah tempat kerja tu jalan kaki dalam 7-10 minit jer.. so beli lah motor sahaja..

gila ko jimat duit aku tau.... full tang minyak rm6 sahaja... lepas tu kalau aku just buat pergi balik kerja.. minyak yang aku letak rm6 tu boleh tahan 3 minggu.. ha?? xseronok hidup ko?? minyak 3 minggu rm6 sahaja.. huhu.. tapi ade jugak lah buat pergi beli makan... xpe2 kang ade rezeki lebih aku buat lesen kereta okey.. =) =)

kalau hujan tu... aku pergi jer jalan kaki.. !! tapi stakat hujan renyai2 atau agak2 xberapa nak lebat tu.. aku redah jer.... sempoi itu paling best apabila kite melalui setiap hari kite.... huhu =) jangan nak complicated sangat nak kesah2 semua yang rumit2.. !! buat pening kepala jer.. =)