Wednesday, May 18, 2011

Adik-Adikku


wow.. masa berlalu sangat pantas kan2.. emmm.. dah hari rabu.... kejap jer lagi dah nak abis cuti..huhuhu.. booossannnn lah..!! nak duduk cini lame2 lagi boleh x?? huhu... banyak cantik nak cuti lame2... kena potong gaji padan muka.. huhu.. so kerja lah ko sane diam2 tau!!

bangun pagi2 tengok adik2 pergi sekolah... cepat nya adik2 aku dah besar kan.. dulu kecik jer... senang nak tarik sane cini... tapi sekarang mak ai.. dah tinggi dah diaorang... lagi 2 tahun kakak dia ni lah paling pendek.... huhuhu...!! dari kecik aku jage semua2... huhu.. yelah mak abah kerja kan.. so aku lah yang jage... semua aku lah.. lepas aku balik sekolah.. dari A-Z aku lah yang uruskan adik2.. mak tau bila dia balik.. adik2 dah mandi.. dah makan.. baik puan.. hehehe =)

tapi sekarang dah lain dah.... semua dah besar2 dah... semua dah boleh buat kerja sendiri dah.. xsangka kan masa berlalu sangat pantas... terasa macam semalam aku baru dapat adik baru... huhu.. !! paling aku excited bila dapat yana lah..!!! adik num 5 dan num 6 jarak 9 tahun!! ye lah aku sorang jer perempuan.. so memang aku sangat2 excited lah...

tapi memang xsangka lah.. aku memang nak sangat adik perempuan tau.. setiap tahun tunggu kot2 dapat adik perempuan.. hehe... tup2... lepas dapat yana.. mak pregnant lagi.. yahooo... seronok2... dapat lagi adik perempuan..alhamdulillah..... ALLAH tunai kan permintaan aku.. AMIN...yana dan alin jarak setahun.. 2000 dapat yana...2001 dapat alin..

tapi kadang2 jelez jugak tengok dia orang.. huhu.. sebab bila xde kawan boleh main masak2 2 orang.. main bear2 2 orang.. aku?? huhu.. ha atas semua abang2.. bawah adik lelaki... apa nak main?? main sepak2.. main tumbuk2.. jer lah..hahahaha.. tapi kadang2 aku pakse jugak adik lelaki aku main bear2 dengan aku.. hahaha.. kejam2..!! tapi walauapapun aku tetap happy.. amin...

sekarang bila semua abang2 dan kakak merantau.. tinggal lah adik2 jage mak.. xde lah mak abah sunyi kan.. sebab ade adik2 yang leh jage diaorang dekat kampung ni...nak harap kan kami2 ni balik...balik tu.. balik lah...tapi xde lah boleh tiap2 minggu.. kerja kan.. nak2 lagi aku.. kerja shift.. kadang2 sabtu ahad pun kerja.. so kena lah redha...

tapi bagi aku pengalaman adalah guru yang terbaik untuk aku jadi kan sebagai panduan menjalani kehidupan sehari-harian ku...