Sunday, February 20, 2011

Hantaran

pejam kan mata mu untuk ku..
dengar lah dunia berkata-kata
usah kau ragu di sini tempatmu
walau berubah dimata kita tetap indah

ketawa kecewa terpisah
jalan yang lurus kian berhalang
adakah semua ini yang ku inginkan
ataupun hanya mengejar dunia
semata-mata
ku harap ku masih percaya

suka lah dengar lagu aizat ni... sungai lui...!! dengar banyak kali pun xbosan2.. setiap hari dengar pun xpe... entah lah... muzik dia.. lyric dia... semua best lah kan... =) =)





emm... sangat cepat masa berlalu sekarang kan... emm lagi seminggu jer lagi...huhu... orang cakap dugaan mase bertunang ni banyak kan.. time tengah tunang tu lah akan ade orang lain tetibe datang!! ade sorang kak ni nasihat kan.. tapi jangan sesekali pilih yang lain.. sebab semua tu dugaan jer.!! huh!! macam2 kan.. semoga aku dengan iwan akan sentiasa kuat dan bersabar dalam megharungi segala dugaan yang akan datang.

semua kelengkapan nak buat hantaran dah ade.. tunggu hari khamis.. baru nak start buat dengan mak.. mak nak tunggu aku balik... buat sama2... aku memang xkesah macam2 mane pun mak nak buat. sebab mak dah banyak kali buat kan hantaran untuk adik2 dia. dan abang along n angah punya hantaran pun mak yang buat kan. so aku yakin dan akan berpuas hati walau macam mane pun design nye. mak ade tanya jugak aku nak macm mane2. aku cakap kat mak.. aku betol2 xkesah pun.. janji siap.. hehehe!!

nak buat sendiri dekat sini pun xberapa nak yakin.. takut xjadi pulak kang.. so lebih baik semua tu dari hasil tangan mak ku yang terchenta.. baru lah aku akan berpuas hati.. terima kasih mak sebab sudi buat semua ni.. sayang mak sangat2. wow!! lama sunggu aku apply cuti.. seminggu okey!! haha... ye lah aku kan anak perempuan sulung. so.. kena lah apply cuti awal.. sebab aku nak tolong mak kemas rumah.. tolong buat semua2... disamping itu kak long pun akan turut membantu... terima kasih lah semua ye..!!

kalau aku xtolong sapa lagi nak tolong.. xkan pulak nak suruh orang lain. lagi pun mak aku dah xberapa nak sihat.. xkan lah majlis kite.. kita asyik nak susah kan mak abah je kan.. so kena lah berkorban..!! kena lah kemas rumah..kena buat itu.. buat ini...!! sebab adik2 yang perempuan itu baru darjah 5 dan 4... bayang kan je lah.. budak2 nak kemas macam mane kan..

actually memang cadang nak guna annual leave(AL) jer.. tapi disebab kan sekarang bos aku tetap kan..hour yang time buat stock take dan sebarang OT kena abis kan dari dalam mase 3 bulan. sebab dekat pharmacy aku kan buat stok take 3 bulan sekali..kalau xguna kita HALAL lah ko.. so lebih baik aku guna kan!! so ade lah hour tuk claim.!! dapat lah 10 jam hour... nak claim hour tuk sehari.. kena 8.30 jam.!! lepas tu aku guna pulak OT yang aku buat.. so dapat lah nak claim hour tuk 2 hari.. besamaan dengan 17 jam.!!

sehari tu ade kakak tu owing keje dengan aku.. kire hari tu dia ade hal apa tah.. dia suruh aku cover kan duty dia... kire kang khamis depan ni dia ganti kan balik duty aku... sebab dah owing kena lah ganti kan.. harus okey.. hehe!! dan alhamdulillah... dapat lah aku jimat kan AL ku. AL tahun lepas ade 4 hari.. tahun ni 16 hari.. so total ade 20 hari.. !! sangat seronok okey!! aku baru guna 2 hari. sehari tuk merisik tu.. sehari tuk konvo!! kire nak tunang ni aku just guna 2 hari je lah AL aku..!! lagi satu AL tahu lepas kena habis kan cepat sebelum bulan 3 kot. so guna je lah kan.. dah HAK KITE KAN!! HEHEHE!!

so kire nya.. khamis tu kak ida ganti owing.. jumaat n sabtu pulak guna claim hour.. ahad memang dah cuti.. isnin n selasa guna AL. so ni lah rezeki.. alhamdulillah... berjalan dengan lancar...!! syukur2... xde pape masalah.. lantak lah orang nak cakap ap...!! ALAH KO NI BARU NAK TUNANG CUTI APPLY SAMPAI SEMINGGU.. so AKE AKU KESAH?? !!!!! hehehehe...=p =p =p =p okey fine.. mak xnak lah emo2 ni nyah. mak okey jer...hehehe...!! rase nye cukup lengkap aku terang kan kat atas tu... =) =) =)

semua insan akan megharap kan hari2 yang penting ni akan berjalan dengan lancar dan baik kan.. sebab kite memang harap kan sekali seumur hidup kan.. so xsalah kalau kita nak kan yang terbaik pada hari itu..tapi jangan lah sampai tahap membazir kan.. kena lah pandai2 merancang!! macam aku.. barang2 hantaran memang aku prepare awal2 lagi. bulan 11 dah start beli sikit2..!! sebab nak keluar kan duit segedebuk memang xdapat lah kan.. so kite kena lah ukur baju di badan sendiri..!!

sebelum nak ke 27.2 ni pun dah macam2 sangat dugaan yang datang. kadang2 macam dah give up.. tapi berkat kesabaran yang aku tekad kan.. alhamdulillah semua nya masih terkawal. disamping iwan yang banyak bagi aku semangat. kalau dia bukan macam perangai dia yang cool dan relax serta matang... aku memang dah betol2 give up.!! thanx cayang... sebab selalu bagi support yang +ve dan mantap!! hehe...

aku doa kan semua nya akan berjalan denga baik.. semua yang pernah terjadi sebelum ni akan aku lupa kan dan xkan toleh kebelakang lagi.!! aku doa kan inilah yang terakhir... dan kekal sampai akhir hayat aku. semoga hubungan ini akan sentiasa diberkati. dan akan kuat untuk menghadapi segala dugaan. doa kan aku ye !! thanx =) =)