Thursday, March 20, 2014

Rezeki dari Allah..




Alhamdulillah setelah sekian lama impian nak kerja dekat dengan encik suami akhir nya terlaksana. Dulu dia kerja semu belah2 KL tu.. Paling last kat petaling jaya... Tapi still kena nek public transport. Sebab di kata kalau nek kereta xlalu nak hadap jem hari2.

 Lagi pun tol lagi.. Parking kena rata2. Sebab kalau parking dalam mahal. So lebih baik nek public transport. Tapi xlama kerja citu sebab ada masalah masa depan. Hukum hakam yang xpasti. Nak buat darah daging kan. Sekarang dah xkerja bank dah.

Yang aku perasan bila dia kerja dekat bank. Dia stress je memanjang. Dia jenis yang perahsia. Aku jenis xamek port. Haha.. Boleh?? Janji cukup semua. Dia pun mengakui.. Tekanan ditempat kerja2 itu amat sangat dan Sangat2. Nak2 bahagian sales.

Bukan xnak. Pengalaman dia banyak tapi tu lah.. Asyik terjadi macam2 hal. Terlalu banyak. Lupa kan lah. Diri sendiri je yang merasainya. Dia beralih arah ke digi pulak. Dekat HQ.. Yang best nya dekat dengan rumah dan dekat dengan aku lah. Pasni Leh lunch sama2.. 

Dekat 3 hari duk interview. Alhamdulillah dia terpilih. Semoga dengan ini.. Kehidupn makin bertambah okey. Dugaan semua nya bersebab. Yang penting jangan lupa kan Allah xkira masa kita senang atau susah. Alhamdulillah.. Syukur dia beralih arah...

P/s: apa pun yang terjadi saya ada untuk awak. Tolong angkat awak bila awak hilang arah.. Oh mampu kah?? Huhu. Jom kita diet sama2 sayang.