Monday, March 10, 2014

Berkerja adalah ibadah





hari ni hari ahad.. kerja shift... makna nya sabtu ahad bukan lah hari yang ditunggu2 untuk menghabiskan masa bersama family. hari sabtu sememang nya nipis harapan untuk mendapat off. bergantung kepada kerja malam yang bernasib baik. hari ahad pula.. boleh diketogorikan sebagai kena kerja memang nasib lah. sejujur nya... aku xkesah sangat dapat kerja apa. bagi lah aku kerja petang.. pagi.. malam..semua aku okey... tapi kalau ada hal... jujur aku cakap. memang kesah cikit. kerja itu ibadah...

best ke kerja shift ni? kadang2 best. aku punya pandangan 50:50. dimana kalau ada hal sebelah petang.. boleh tukar dengan kawan untuk kerja pagi.. mengikut persetujuan bersama lah.. tanpa ada sebarang paksaan. yang xberapa best.. sabtu ahad jarang sekali dapat bercuti. tapi aku dah tanamkan dari sekarang. xnak berkira sangat. selagi aku mampu berkhidmat dengan ikhlas.. akan aku setuju untuk semua duty. sikit pun xkesah. bila mengeluh cepat2 ingat.. ramai lagi yang menganggur...

kerja mana yang xpenat.. kerja mana yang xberisiko... tapi kita sebagai hamba Nya... kena lah terus berusah untuk memajukan diri sendiri... =) lagi 2.5 tahun nak habis terikat dengan hospital sekarang. kalau rezeki masih terbuka di sini.. di sini lah aku akan habiskan masa tua bersama insan2 yang tersayang. jika bukan disini... itu semua dah takdir... aku percaya akan ketentuan Allah... DIA yang maha mengetahui. semua perancangan Nya adalah yang terbaik.... subhanallah... =) =)



p/s : lagi 5 tahun mak nak balik kampung. mak nak ikut... hihihi... love u mak... tq sangat2.. =) =)