Sunday, August 25, 2013

Hari ahad yang indah.. hehe.. =)




sumber : google image

selamat hari ahad semua.. moh lah kita berkerja dengan mood yang happy.. =) hari ni mama ayu bangun pukul 10.30 pagi.. bangun awal sebab encik iwan ada dekat rumah kan. dan lepas tu banyak kerja yang terbengkalai.. sebab nya semalam mama ayu teramat lah penat sekali. lupa kan semua kerja rumah .. balik kerja mandi.. terus tidur... Zzzzz.. hana irdina pun ikut tidur sekali.. nasib baik..

So bangun2 terus buat kerja dengan semangat yang jitu sekali. bangun masuk kan kain baju dalam mesin basuh.. vacuum satu rumah. masak nasi.. lepas tu mandi kan anak.. lepas tu siap2 terus masuk dapur.. masuk dapaur?? hahaha... sejak2 dah ada anak ni.. kena lah rajinkan diri untuk belajar masak kan. xkan nak makan dekat luar je kot.. nak2 ada anak kecik.. bagi aku macam leceh sikit lah... huhu..

dulu masa mula2 dah ada anak.. nak masak memang xsempat plus kepenatan. xbiasa lagi dengan semua tu. lama2 aku dah boleh belajar macam mana nak handle semua tu. macam mana nak arrange masa. alhamdulillah. mak selalu pesan... dah ada anak ni.. kalau boleh masak sendiri dekat rumah.. haha.. mak kan.. mesti tau macam mana perangai anak dia.. baik mak.. akan ku lakukan..

okey hari ni masak.. telur goreng sambal.. oh.. tetiba nak puji diri sendiri. sebenar nya main campak2 je semua.. bila dah siap.. eh2 sedap jugak aku masak.. hahaha. biasa lah aku kan bab2 masak ni malas cikit. kalau rajin.. seminggu memang aku masak je. kalau mood malas datang.. ajak je encik iwan pergi kedai. sila jangan ikut perangai aku ye. nasib dapat suami yang macam tu.. hahaha.. *gelak jahat..

lepas siap masak. kemas dapur.. kalau aku.. lepas masak aku akan kemas betul2 dapur.. baru aku akan makan. senang kerja.. lepas siap kemas dapur sidai kain pulak. banyak betul baju hana irdina yang nak kena sidai. baru sorang tu.. kalau 5?? hahaha... hana irdina.. nanti besar tolong mama buat kerja rumah ek.. ek.. nanti mama ajar ye sayang. siap semua.. kejutkan encik iwan.. jom kita makan...

nak makan sama2.. sebab pukul 2 masuk kerja. nak manja2.. =p maaf lah encik iwan. saya masak xsedap mana.. sila puji.. kalau xpuji sentap 2 bulan.. xnak masak dah.. hahaha.. eh gurau2 je. nasib baik lah dia ni jenis xkesah.. apa aku masak dia makan je. ini orang xde banyak bunyi punya. alhamdulillah syukur. tu lah sesungguh nya jodoh yang Allah dah tetap kan tu adalah yang terbaik.

okey.. siap dah semua kerja... dah siap.. baru lega sikit hati. selagi xsiap semua kerja.. aku rasa macam xberapa nak best sangat. rasa gelisah je. dah siap2.. lepak2 sekejap.. okey jam dah pukul 1 tengah hari. hari ni ayah dia ada.. jadi boleh lah aku mandi lambat2 cikit. mandi semua.. siap2.. jom lah kita pergi kerja ye. kerja dipetang ahad.. nama pun kerja.. macam ni lah kerja shift..