Saturday, February 11, 2012

Teluk batik



ingat 6hb tu terus nak gerak balik shah alam lepas zohor... tapi teringin sangat2 nak pergi pantai. aku memang suka sangat tengok keindahan pantai... sangat2!!. rasa macam tenang je.. bila duduk2 tepi pantai...tengok keindahan alam.. kebesaran ALLAH mencipta laut.. awan... pantai... pasir.. angin... ye aku rasa sangat bertuah dilahir kan cukup sifat. alhamdulillah...

pagi2 tu ajak encik iwan teman kan aku pergi sungai besar... 10-15 minit kot dari sabak bernam..aku ajak yana n alin sekali... hajatnya nak cari baju... tapi malas pulak.. pakai je lah baju yang ada. duduk2 lepak makan dengan encik iwan... last2.. fikir2.. ala.. awal lagi lah.. baru pukul 12 lebih. hehe... awak2... jom pergi teluk batik... yes..!! encik iwan on je... terima kasih.. 

balik inform dekat mak nak pergi teluk batik.. tapi aku xnak mandi... nak lepak2 je.. takut kang sunburn pulak.. dah lah lagi 3 bulan je nak kawin kan.. nak2 lagi.. kulit ni xberapa nak cerah kan.. so sila lah berwaspada terhadap pancaran UV... eiii.. seram.. takut. walau apa pun tetap bersyukur.. aku masih cukup sifat alhamdulillah. yana dan alin je yang mandi... 

seronok tengok adik2 mandi... mak pesan tengok adik2... ha.. memang aku tengok sungguh2... bila aku leka je.. berangan nak menikmati keindahan alam... tetibe.. secara automatik.... eh2 mana adik2 saya... encik iwan tunjuk tu... hehe. lega2.. amanah mak bagi suruh jaga adik2 kan.. kena lah jalan kan dengan jaya nya. okey jam sudah pukul 6 petang. jom yana alin balik..

encik iwan suruh teman kan adik2 pergi salin baju.. sementara dia kemas2 kan tikar. okey.. mengikut arahan. sampai2 bilik mandi tu... mak aii.. ramai nya... aku malas nak pergi dalam2. last2 aku suruh je diaorang mandi dekat luar. sabun semua bagai.. hilang kan pasir. okey yana dah siap.. aku siap2 dia dekat luar je. nasib baik bawak towel besar. eh2 adik2 aku dah tinggi. 

kelihatan beberapa orang agak pelik.. eh2 kakak dia tukarkan baju dia.. pakai kan baju dia. semua kakak dia buat. adik dia kan dah besar. huhu.. aku tau itu yang dalam hati dia orang.. ah.. pedulikan.. yang penting adik2 aku baru darjah 6 dan 5.. cuma tinggi je terover sudah.. lama2 kalah tinggi aku yang 162cm ni. aku mengabaikan pandangan orang... aku siap kan adik2 dengan penuh kasih sayang

ye... sangat sayang kan diaorang.. teringat masa aku form 2.. lepas balik sekolah.. mak pergi kerja.. aku kena jaga yana dan alin. mandi kan.. pakai baju.. bedak kan.. sikat kan rambut. buat kan susu. hehe.. dah nak dekat 9 tahun semua tu berlalu. sekejap je masa berlalu kan.. dulu kecik2 je diaorang ni... nak tengok kakak dia ni kena dongak2..

tapi sekarang.. ha amek kau.. baru darjah 6 n 5 dah tinggi terover. kalah lah kakak dia ni. pape pun semoga adik2 aku sentiasa sihat. lepas je pergi teluk batik tu. singgah kejap lumut... saja je nak relax kan minda... tenang kan semua gundah gulana. alhamdulillah tenang. sungguh hebat ciptaan ALLAH... sempurna.. sangat2 indah. langit yang biru... gunung yang hijau. tenang je kan.

kesimpulan nya.. sentiasa lah bersyukur dengan apa yang kita ada... bersyukur kerana dilahirkan cukup sifat.. lengkap. jadi jaga lah diri... jangan dimudarat kan dengan benda2 yang xberfaedah. kesihatan sangat222 penting.. bila kita sihat.. keluarga akan sihat dan bahagia. bila keluarga bahagia.. maka akan lahir lah insan2 yang cemerlang. dan berjaya.. amin.



0 comments: