Thursday, February 9, 2012

Settle sudah memilih...



alhamdulillah... selamat sudah pilih baju, pelamin, make up semua bagai.. ringan sikit kepala ni.. huhu..sebelum ni asyik pikir macam2 je. sebelum pilih semua tu.. harus lah hati..jiwa bercelaru... asyik fikir yang pape je tah. cian dekat encik iwan.. terpaksa pekak kan telinga dengar bebelan dari cik ayu ni ha. sila lah redha ye encik iwan... hehe.. =) terima kasih.. sayang awk!!

gerak pergi ipoh bajet dalam pukul 6.30 pagi.. last2 pukul 7 lebih baru nak gerak... aduh... lambat... xpe2.. relax je lah kan.. nak buat macam mana. aku bawak mak.. yana n alin.. abah xikut sebab ada hal cikit. bye2 abah.. sampai ipoh dalam pukul 11 lebih.. rojer2 pak tam. sesat... huhu.. guna GPS pun sesat ye cik ayu... kesian cik ayu. sabar2.. sabar ker?? hehe...

sampai lah ke butik pak tam...lepak2.. tengok keadaan sekeliling kejap. eh2.. betul ke aku dah nak kawin ni.. dulu2 tengok dalam majalah je..bila dah habis kolej tengok dalam fb.. dalam blog pulak.. tapi.. sekarang sila lah pilih untuk diri sendiri. paktam cakap nak pilih baju naik atas.... aku pun naik lah dengan adik2 aku n encik iwan. pusing2 tengok baju.

mula2 baju nikah nak pilih warne putih.. tapi dikenang2 dan dibelek2.. dikaji2.. akhir nya.. menyatakan kulit xberapa nak cerah... so.. sila lah pilih baju warna lain untuk nikah. sebab mengikut mak cik sedara aku selaku puan punya butik itu.. baju nampak dulu.. baru pengantin.. x berapa nak nice lah kan. xpelah.. kita pilih baju warna lain ye. reject warna putih..

lepas dah siap baju nikah.. cari baju sanding pulak. aku memang nak warna purple. tapi purple gelap.... mula2 paktam ada tunjuk baju baru ni. design warna purple jugak. tapi purple cerah cikit. aku macam xnak. aku tetap dengan pilihan aku.. nak purple gelap. last2 bila try..alamak.. xmemuaskan hati. nampak macam suram je. tengelam. reject2.. susah jugak kan nak pilih baju kawin ni..huhu.

last2 mak suruh try baju yang paktam rekemen tadi. bila try.. eh2... aku suka baju ni.. kena dengan kulit aku yang xberapa nak cerah ni kan. huhu. dan dengan puas hati aku pilih warna tu. mak tam cakap.. baju tu tak siap lagi.... tu baru baju... belum tambah dengan manik2 bagai lagi. dengan perasaan yang sangat excited aku xsabar nak tunggu baju tu siap. huhu.

lepas baju sanding... pilih gaun pulak.. eh2 tetiba teringin nak pakai gaun macam anak patung dekat kek tu. kembang2.. baru feeling puteri raja di hari persandingan kan. mula2 aku nak pilih gaun yang straight je.. yang cutting nya kembang cikit je bawah nya.. sekali mak cakap.. amek lah yang kembang tu.. cantik... mak tam pun cakap macam tu.

bila aku pakai gaun tu... eh2... memang macam gaun anak patung yang dekat atas kek lah.. hehe... suka2...  nasib baik ada mak.. boleh jugak ringan kan kepala aku untuk berfikir. terima kasih mak. =) okey siap semua baju... sekarang turn encik iwan pulak nak pilih baju... ehhhh.. geram sangat... kenapa senang dia nak pilih baju... aduh...pakai2 satu baju...dah siap... jelez222... huhu

mak tam cakap.. kita pilih baju perempuan dulu.. lepas tu baju lelaki.. lelaki senang.. bila perempuan dah ade baju.. baju lelaki just cari yang warna macam tu je.. kan kosong je baju lelaki. huhu..  xpe2... tanggungjawab dia lagi besar lepas kawin kan... semoga semua nya berjalan dengan lancar. amin. lepas siap2 pilih baju semua... turun untuk pilih pelamin pulak.

siap pilih pelamin.. dan akihir nya.. alhamdulillah... settle dah memilih baju dan pelamin. tetibe rasa macam eh.. still xpercaya.. aku akan kawin.. lagi 3 bulan lebih..... hehe.. jodoh dah sampai awal kan. lepas dah siap2 semua.. jom kite gerak ke rumah nenek kak long.. dekat jugak lah dengan butik pengantin pak tam. sampai2 terus kak long hidangkan makan untuk lunch..

wah... kak long buat jugak udang masak petai kan.. hehe.. credit tu kak long... wantan kak long terbaikkk.. sedap sangat2.. lepak2 tidur kejap.. encik iwan nak rehat... cian dia penat drive. xpe2 rehat. jam sudah pukul 4 gitu... terus gerak.. sebelum balik sabak.. singgah kejap dekat butik pak tam.. siap2 semua.. terus gerak balik sabak bernam..