Sunday, May 31, 2015

30.5.2015


tahniah untuk adik aku... dah selamat dah bertunang semalam.. 30.3.2015. semoga ikatan pertunang ni membuatkan ang lebih2 rajin2 simpan duit.. hahaha. eh tahun depan xlama mana tu.. sekejap je masa berlalu. tup2 dah sampai majlis nya. insyaallah tahun depan kalau ada rezeki lebih ingat nak tumpang buat akikah untuk haziq.. ada rezeki nak tumbangkan seekor dulu kambing... ada lebih lagi buat terus 2 ekor.

masa hana dulu aku buat masa umur dia 2 minggu. sebab masa aku dalam pantang abang aku yang num 3 atas aku tu kahwin. so mak suruh buat sekali. ingat nak buat hujung bulan 12 sebab nya nak habiskan pantang dulu.. dengan harapan dapat lah aku makan melantak makanan dengan nikmatnya. tapi mak kata mak xlarat nak buat banyak2 kenduri.. so kebetulan time tu ayah hana ada duit.. so terus lah buat.

sekarang tanggungjawab mama dan ayah untuk muhammad haziq iman pulak. tunggu ye sayang. kalau ada rezeki lebih kita buat. kalau xde kita buat bila ada rezeki lah. xpe haziq... rezeki haziq dan kakak hana xsama. tapi mama tetap sayang semua anak2 mama. kakak hana masa dia kecik2 ayah punya gaji kebabom. slow2 lah kita ye. biasa lah kehidupan kalau xde ujian xde lah nak matang sikit untuk berfikir.

syukur jugak Allah bagi ujian awal2. hoi umur aku baru 25 tahun dah kena uji dengan ujian yang sangat dahsyat. tapi kalau Allah dah tetap kan. Norhidayu binti hamid... kamu akan diuji saat umur mu begini.. so siapa aku untuk pertikaikan. dan aku selalu ingatkan diri aku.. aku orang yang kuat. sebab tu aku mampu hadapi nya. alhamdulillah sekarang nak buat apa2 aku kaji dulu.. bukan main jalan je.. huhu =)



0 comments: