Sunday, November 10, 2013

Tongkat dagu ker???


                            

Ni lah nur hana irdina. Dia dilahirkan pada19.5.2013.. Tepat jam pukul 7.25 petang. Sayang dia sangat2. Alhamdulillah kerana diri yang kerdil ini diberi peluang untuk menjadi seorang mama. Rezeki itu luas.. Tak terletak hanya kepada wang ringgit..tapi perlu juga wang ringgit untuk kehidupan yang lebih selesa... Insyaallah... =) Ni hobi dia... Tongkat dagu ... entah dari mana dia belajar pun xtahu lah... Tapi bila dia buat gaya macam ni.. Rasa geram sangat2.. Lepas tu dia buat muka slumber je..Siap kerut2 dahi lagi.  Haiii lagi lah bertambah2 geram mama tengok dia... 

Sekarang ni dia suka sembur air liur dia.. Habis basah mulut2 dia kadang2 tu. Tapi aku xkesah sangat pun.. Janji dia happy aku pun senang hati.. Lepas tu dia dah pandai mengesot.. Karpet aku tu suka sangat dia cabut bulu2 tu..Kalau bagi dia berdiri.. Suka sangat lah dia.. Gelak sakan xhengat dunia dah. Suka sangat2 bila dengar dia gelak.. Dah pandai ajak sembang dah.. Disebab kan masa dia selalu dengan ayah je.. Jadi dia pandai sebut AYAH dulu..

Sentap mama tau... Sampai hati hana.. Hehe.. Ye lah aku ni kerja shift... Hari2 biasa memang aku yang handle anak.. Tang kalau kena kerja sabtu n ahad tu.. Ayah dia lah yang jaga... Syukur sangat ayah dia cepat belajar..Gigih dia belajar jaga anak sendiri.. Pandai nya dia... Alololo... Sweet nya ayah ni. Hehe. Hana ni suka sangat lah kalau ayah dia ajak main cak2.. Ajak sembang. Banyak benda nak mengadu. Pok pet.. Pok pet... Owh itu gen mama..

Emmm... Ni lah keluarga kecil aku.. Kadang2 macam xpercaya aku masih mampu menjalankan tanggungjawab ini... Ye..... Aku yakin aku mampu.. Sebab tu seawal 23 tahun aku dah kawin... Janji Allah itu pasti.. Antara cepat dan lambat je. Setiap yang terjadi pasti ada hikmah nya..sayang mereka berdua.. Semoga aku mampu jadi seorang isteri dan mama yang baik.. Mampu menjalankan tangungjawab ni... Ujian tu asam garam kehidupan...

P/s : tq encik iwan saya... Kerana memberikan kasih sayang yang terbaik sekali... Kasih sayang yang xterkira banyak nya jika dihitung dengan wang ringgit.. Sayang awak dunia akhirat... =)