Wednesday, September 19, 2012

Beraya =) =)




saja je nak sambung entry pasal raya... hehe... haiii selamat kembali ke tempat kerja... 3 hari berholiday... sangat lah seronok.. =) sebenarnya time ni dah nak balik shah alam. ingat malam raya nak amek. tapi sampai nya dah pukul 11 lebih maka ucapan yang terima kasih je lah yang sempat di snap kan. hehe. selamat datang punya ucapan mungkin next time. alhamdulillah.. akhir nya siap jugak rumah abah dan mak. abah pergi merantau mana2 pun last2 rumah sendiri sebelah rumah arwah ayah dia.. hehe.. tu lah takdir yang telah ditentukan. duduk kampung best.. sebab ada laman sendiri.. rumah pun selesa.. nak tidur celah mana pun boleh je.. lepas tu boleh cucu2 abah dan mak nak belari puas2 kehulu.. kehilir.. seronok tengok.. =)


angah je xde sebab tahun ni dia beraya dekat melaka. sebelah isteri dia. lepas dah bergambar ni aku dengan encik suami bergerak pulak ke rumah atuk encik suami yang xjauh mana pun. lepas tu ikut family encik suami beraya dekat sebelah perak. kelainan dirasai disebab kan xkenal sapa pun sedara mara dia... hehe.. biasa lah kehidupan baru kan.. kena lah terima. semua rumah sedara mara dia aku makan ketupat dan rendang serta lemang...xpernah2 aku macam tu. rupa2 nya puan muda ayu bakal jadi ibu... hehe. patut lah nafsu makan semakin bertambah2. diri sendiri pelik jugak.. tapi nak buat macam mana..makan je lah kan.. last2 balik tu kena sakit perut. hehe. nasib baik lah dah spare siap2 ubat yang sepatut nya.. =)


pagi hari raya ke 2..  tepat jam 6 pagi macam gitu... kitaorang pun berangkat lah ke kuantan... beraya dekat kampung mak pulak.. dulu kan membesar dekat situ... sampai form 4.. hujung tahun berpindah lah keluarga hamid dan noraziah serta anak2 nya ke sabak bernam. form 5 sekolah dekat sabak bernam.. ha dekat situ lah bertemu jodoh dengan encik suami. hehe =) eh2 berbalik ke cerita raya di kuantan ye... =) dalam pukul 8 lebih kot.. kitaorang berhenti dekat perhentian mana entah.. lupa nak snap gambar.. hehe. berhenti untuk buang air sebenarnya.. last sarapan je senang dekat situ..  mak masak ayam masak kicap. sedap... =) =) makan dekat pondok yang ada dekat situ sambil menghirup udara yang segar... hehe.. =)


sampai2 kuantan dalam pukul 12.30 tengah hari gitu. agak2 je.. sebab xberapa nak ingat... hehe. sampai2 lepak2 sekejap lepas tu lepak2 lagi... dan penat nya lah badan.. mengantuk nya mata saya..hehe.. nak tidur segan pulak. so bertahan lah.. hehe. pak de ada homestay dekat gambang.. dekat dengan gambang water park tu.. rumah teres.. alhamdulillah selesa rumah nya. lepas je sampai... lepak2 sekejap... aku dengan encik suami tidur... kak long dengan along pun tidur.. abah dengan mak pun tidur.. abang number 3 dan adik2 pergi mandi dekat gambang water park tu.. malas lah nak ikut sebab mengantuk ya amat. bangun2 terus ajak encik iwan pergi kedai beli air dan megi sebab dahaga dan lapar.. hehe.. lapar je ko kan.


lepas tu malam nya pergi beraya dekat rumah tok ngah.. ayah sedara mak. yang 2 orang ni kembar.. sama umur dengan aku. yang tudung coklet tu adik.. yang tudung hitam tu kakak. ni sebenar nya ikutkan pangkat aku kena panggil dia mak su.. tapi disebab kan sama umur.. maka... hilang lah gelaran mak cik tu.. heheh. arwah tokwan aku kan anak sulung. mak pulak anak sulung.. maka sepupu mak aku ada jugak yang lagi muda dari aku. tapi aku xpanggil pun gelaran makcik atau pakcik.. panggil nama je.. hehehe... =) =) ha sebenar nya baju kurung tu xiron pun.. sebab dekat homstay tu xde iron. lupa nak bawak. maka nya dengan perasaan yang xberapa nak nice TERPAKSA jugak pakai.sebenar nya xsuka baju kalau xiron.. huhu.


abai kan gambar muka aku yang berminyak tu.. hehe. waktu ni tengah hari... dekat luar panas sangat. masa ni beraya dekat rumah ayah sedara mak. tok pie masak kan soto.. wahh... terbaik lah soto dia.. mula2 macam xnak makan.. last2 terpedaya jugak ... hehe... sedap nya soto tu... sambal kicap dia sedap =) =) pedas.. tapi sedap... ada orang buat pedas... tapi pedas xsedap.. hehe. aii susah lah nak explain. kalau aku masak confirm lah xsedap kan.. sebab xreti... hehehe. xpe2 kang2 aku belajar ye masak2 benda2 macam ni.. teringin jugak nak masak soto.. nak masak mee kari.. tapi tengok lah. hehe. suka maisara.. sebab bila je depan camera dia automatic senyum.. pandai nya dia... ni anak mak lang.. adik mak number 3.


adam dan alif.. anak2 along. okey lah nak siap2 pergi kerja... semangat2 ayu.. jangan malas mentang lah dah cuti 3 hari malas pulak ek nak kerja... haip... babab kang.. =) =) okey bubye =) =)