Friday, June 22, 2012

Surprise







sebenarnya aku memang xtahu masak. setakat masak nasi tu reti lah.. masak air memang reti sangat lah... masak telur pun takut2 sebab kang minyak tu merecik dekat tangan.. eiii sakit nya... ah mengada lah kau.. hehe =p kalau mak masak dekat dapur memang malas nak tolong.. entah kenapa.. huhu.. kesian mak masak sorang2. tugas aku adalah mengemas je. bab2 mengemas memang mak serah kan dekat aku 100 % lah... kalau mak dah masak.. lepas tu aku yang akan kemas kan. haaa.. macam tu lah.

kemas rumah semua2 lah.. memang mak suruh aku yang buat. mula2 terpaksa.. xnak2.. xnak2.. lama dah paham owh.. ni tugas sebagai anak perempuan yang sulung. saya kena bantu mak saya.. saya xboleh malas2. mengemas je rajin. memasak saya malas.. hehe.. mak redha akan kemalasan anak perempuan nya dalam bab2 memasak ni. orang cakap kalau nak tahu masak.. bila mak dekat dapur sila lah rajin2 kan diri kedapur.. entah lah.. entah lah.. entah....aku tetap malas... hehe... pemalas betul lah kau.

lepas kawin je start belajar masak.. ye lah... kena jaga perut suami sendiri kan. hehe.. eh2 tanggungjawab tau. mana boleh malas2... kepada encik iwan.. maaf lah ye saya masih baru lagi dalam bidang masakan ni. seronok lah bila saya masak awak makan. bila tengok awak makan dengan selera nya.. saya bersemangat nak mencuba menu yang baru pulak untuk keesokan hari nya. xpe2 ingat pesan mak.. masak dengan hati yang ikhlas. =) yeaaahhh minggu depan mak nak datang. nak ajar masak asam pedas =)

xsabar nak buat surprise birthday untuk mak sabtu depan. hehe... happy birthday mak ku sayang =)

0 comments: