Saturday, January 22, 2011

Erti kehidupan

hari ni kerja petang... hari ini xlah bz sangat.. boleh dikata kan.. xlah.. huhu.. alhamdulillah lah kan.. memang kerja hari ni sangat2 santai.. x stress.. okey jer..like sangat2.. huhu =) =) =) lepak2 sambil fikir masa depan..fikir semua2 lah yang boleh difikir kan.. sambil melayan inpatient... inpatient pun xbusy la.. okey je... alhamdulillah =) dari A & E pun xde la banyak sangat... =)

esok n isnin cuti... wow!! sangat seronok.. huhu.. selasa- ahad kerja.. kerja... xpe2.. kalau xkerja mane nak dapat duit kan... kerja kena la betol2.. kang takut duit gaji yang dapat tu xberkat pulak.. kena la cari rezeki yang dijamin halal nyer.. xkan nak bagi mak abah duit xbetol pulak.. hish3... duit tu pulak untuk beli makan dan support kehidupan sebulan.. dah makan.. jadi darah daging pulak.. so.. kena la kerja dengan betol2... jangan curi tulang.. jangan malas2.. huhu....

masih jauh lagi kehidupan yang perlu aku lalui.... masih banyak lagi yang perlu aku pelajari untuk memahami erti sebuah kehidupan... kehidupan yang penuh dengan cabaran.. yang kadang2 aku xpernah nak duga akan terjadi.. itu la erti sebuah kehidupan.. aku yakin.. semua dugaan yang terjadi.. bakal terjadi.. telah ditentukan.... sebab... ALLAH tidak akan menguji hamba nyer melebihi kemampuan hamba2 NYA...

aku harap.. dan sentisa berdoa.. supaya aku tabah dan kuat menghadapi semua dugaan yang telah diberikan keatas diri aku.. sebab kadang2 aku down jugak nak hadapi.. tapi aku tetap kuat kan semangat untuk meghadapi nya.. sebab.... aku sayang mak aku sangat2.. mak aku sumber inspirasi aku.. dia lah yang selalu upkan semangat aku... huhu.. love my mom so much.. =) =)



0 comments: