Sunday, March 14, 2021

Kitchen label stickers


Lama da simpan impian nak stick barang2 dapur dengan label2 macam ni. Selalu jugak scroll IG.. scroll FB cari idea2.. lepas dah belek2 semua.. kita mulakan lah dengan misi kita bukak SHOPEE dulu.. cari punya cari label dari seller ni okey.. murah pun murah.. baca komen2 semua kata okey..  maka set la untuk beli dari seller ni.. 

Tujuan utama untuk buat label2 ni sebab nak senangkan husband cari barang2 dekat dapur.. bukan apa kadang2 duk panggil2 nama kita tanya mana garam.. mana itu.. mana ini. So dengan adanya label2 ni akan memudahkan husband untuk cari barang2 nanti.. insyaAllah.. 



Sebelum beli label.. pilih dulu bekas mana yang nak jadi koleksi. Tengah2 cari tu tiba2 nampak makcik aku post pasal balang dari TUPPERWARE ni.. eh2 rasa macam nak buat set warna purple la pulak. Alhamdulillah makcik aku leh adjust apa yang aku nak.. tq makcik.. 

                                                  


Sos2 pun aku beli bekas2 macam ni.. nak samakan semuanya.. lepas siap semuanya tu tunjuk dekat husband.. bagitau lepas ni senang la ayah nak cari barang.. baca label je. Cuma sos je label kena custom design...  yang sos2 punya tak sampai lagi.. 


 
Dalam peti ais pun aku label kan jugak.. yang mana tak label tu kena tunggu custom made punya sampai.. 

-

-

-

-

Label sticker beli dekat shopee = RM14 - 72 pcs ( sekali postage ) type je Kitchen label stickers

Balang plastik beli dekat shopee = RM1.35 - 1 pcs 

Rak putih beli dekat DIY = RM79 

Bekas sos beli dekat DIY = RM2.5 ( saiz sedang.. ada 3 saiz ) 

Tupperware harga berbaloi2 beli dekat my aunty klik LINK ni