Sunday, April 22, 2018

Cara ajar anak gosok gigi




Image result for berus gigi comel

nak didik anak2 untuk gosok gigi memang agak mencabar sikit. ingat lagi anak sulung hana.. memang susah sangat nak gosok gigi dia... dari kecik lagi.. sampai peluk2 nak gosok kan gigi dia.. meraung melalak tu perkara biasa dah. sampai mak dia nangis2 sebab anak tak nak gosok gigi. sedih takut gigi anak rosak nanti kesian dia.. sebab bila gigi sakit nanti kesian anak sakit. sakit gigi ni sakit tau tak.. huhu

dan alhamdulillah bila selalu kena ceramah dengan mak dia terus okey je dia nak gosok gigi. siap bagi dia tengok cartoon gosok gigi je.. sekarang dengan lidah2 pun dia pandai gosok. yeahh mak happy. bila kakak dan abang dah suka gosok gigi.. maka adik2 yang lain akan ikut jugak. jadi sebab tu nak ajar anak sulung ni perlu lebih sikit.. sebab adik2 yang lain akan contoh dia nanti

selain dari bagi pendedahan akibat dari xsuka gosok gigi dengan cara tunjuk gigi2 yang rosak. aku jugak suka tanya anak2 nak berus gigi macam mana.. biar anak2 pilih warna apa yang dia orang suka. gambar apa.. sebab nanti anak2 pasti akan gembira je. anak2 semua ada cita rasa lain2.. so bagi anak2 buat pilihan mengikut apa yang anak2 suka. 

semoga berjaya.. =) 

0 comments: