Thursday, September 24, 2015

Selamat hari raya aidiladha...



selamat hari raya aidiladha. tahun ni raya dekat shah alam je. mak balik kampung dekat kuantan. katanya rindu dekat mak dia.. hihi.. =)  ramai yang tanya dekat sana ada siapa je. sebenarnya ramai je sedara mara dekat kuantan. mak anak sulung. adik beradik ada 11 orang... kiranya nenek aku jarak dengan mak xde la jauh sangat. adik beradik mak pun ramai yang duduk Pahang. aku pun memang lahir dekat sana.. 1989 sampai lah tahun 2005.. baru pindah sabak bernam. lepas pindah sabak bernam memang jarang balik sana. banyak kenangan masa membesar dekat sana. xpe semua tu pengalaman yang membuatkan kita lebih matang.

mak ajak ikut.. tapi disebabkan cuti tinggal 2 hari je la.. terus xjadi.. sebab mak ajak pergi 3 hari 2 malam. xpelah xde rezeki nak pergi sana lagi... dah lama sanga rasanya xpergi sana.. last tahun 2012..huhu. seminggu sebelum mak nak balik.. mak mintak nak bawak hana. sebab saja nak bawak budak tu jalan2. mula2 aku memang agak berat hati sikit.. tapi xpela bagi je lah. sebab mak rindu katanya. ye lah masa dia baby lagi mak duk jaga dia. mana xrindu nya.. dari dalam pantang sampai lah umur dia 1 tahun. nak2 budak yang mulut petah macam dia, mau mak xrindu. seronok hana dapat ikut opah balik kuantan ye sayang.. =)

ayah shift malam... kul 9 pagi kang sampai la rumah. mama pukul 4 petang kang masuk la kerja.. selamat hari raya semua. masa mengandungkan anak num3 ni memang teringin sangat nak makan daging korban... bila fikir mak balik kuantan... terus macam ala... tahun ni mengidam la nak makan. aku bukan lah suka sangat makan daging pun. tiba2 tahun ni tekak teringin sangat2 nak makan daging korban. tiba2 2 hari lepas... dapat surat.. sila ambil daging agihan korban pada pukul 1petang-3petang. Alhamdulillah... Allah maha mengasihani... syukur... dapat la baby makan daging korban... nak nangis rasa nya... hihihi.... =) =) rezeki....

0 comments: