Wednesday, December 22, 2010

Syukur

xde pape yang dapat digambar kan melainkan rase syukur yang xterhingga.. kerana diketemukan dengan seorang insan yang betol2 sabar melayan kerenah aku.. =) =) alhamdulillah.. aku ni bukan la diketegorikan sebagai seorang yang penyabar.. kalau ade pun cume 40% jer...!!!! 40%?? huh.. kenyataan.. memang aku ni banyak giler kekurangan.. =) =) time kasih la kepada individu yang berkenaan kan.....

macam2 dugaan yang aku hadapi.. tapi dia tetap sabar dengan aku.. tetap mampu tersenyum.. =) terima kasih sangat2.. =) =) biasa la kan.. bila sorang tu banyak cakap.. sorang lagi mesti pendiam.. bila sorang tu kelam kabut.. xreti sabar..hahaha.. sorang lagi tu mesti sabar.. sabar...sabar... relax.. cool kan..??? huhu.. adat la tu.. benda tu semua membuat kan hubungan kite seimbang..

dulu puas dah bersedih.. berduka... huhu... memang xleh blah lah kan... tapi sejak kenal dia... macam2 kenangan yang ada... huhu... biasa la kan adat bercinta.. =) gaduh2.. tu memang pekara biasa lah... tapi salah sorang mesti beralah.. kalau dua2 keras kepala nak menang jer.. memang susah lah kan.. ego?? memang ade la kan... tapi kadang2 kena tolak jauh2..tapi... kadang2 kena ade.. hahaha... tapi jangan la melampau kan??? kang dia cakap bye2 la.. xpun kite yang cakap.. hello??? bye2 okey!!

so dalam bab2 ni.. kite patut adil dan bertimbang rase....insyaallah.. selagi ade jodoh pasti ianyer akan berjalan dengan lancar.. dan baik.. =) =) kadang2 kite memang sayang n cinta sangat2 dia.. tapi kalau dia dah bukan milik kite.. kite kena la terima dengan hati yang terbuka.. sebab dengan ade nyer yang lalu.. maka kite akan berusaha untuk menjadi yang baik dan lebih baik bila ade yang baru... !! kenangan dan pengalaman lah selalu nyer mengajar kita untuk berfikiran secara matang =) =)

jodoh pertemuan semua ditangan NYA... kite ni hamba yang terlalu lemah untuk melawan apa yang telah ditetap kan.. =) semua manusia yang ade dekat dunia ni telah ade pasangan masing2.. cume kadang2 ade yang xjumpe lagi.. =) bercinta2.. tapi pastu putus kan.. kecewa?? memang la kan.. tapi yakin la... sebelum kite bertemu dengan yang tepat.. kite akan bertemu dengan yang salah dulu.dan macam2 dugaan. salah tu macam mane??? huhu.. bukan xbetol.. tapi ade jer yang xkena bila dengan dia.. last2 putus jugak.. pastu frust menonggeng.. =( kan2??

pastu berkat kesabaran kite selama ni.. berdoa.. berdoa dan bertawakal.. kite diketemukan dengan insan yang sudi terima segala kekurangan kite.. sebab semua manusia xsempurna...ade banyak salah silap... ade banyak perangai buruk.. bile kite dah jumpe orang tu. baru kite sedar.. masih ade lagi.. insan yang mencintai dan menyayangi kite.. cume kite kena sabar la kan.. =)

memang dan sememang nyer aku betol2 harap ni lah yang terakhir.. sebab aku dah penat.. penat.. dan penat...hehehehe... tapi.....................taaaaaaaaaaaapppppppppppppiiiiiiiiiiii.... kalau aku dah memang xde jodoh jugak dengan iwan ni..aku terima dengan redha..... sebab walau meraung sekuat mane pun.. merayu selama mane pun dekat seseorang.. kalau dia dah xnak kite.. dia tetap akan pergi..... pergi jauh2... tetap akan tinggal kan kite jugak... kan2??? so.. kite redhaaa je lah... tappppppppppppiiiiiiiiiiiii...........nak dia jer... hehehe.... ha cam ner tu??? =) =) =)

huhu... maaf la ni semua aku tulis berdasar kan pengalaman aku.. xde kena mengena dengan sape2 la yek... muhasabah diri... =) sebab kadang2 kite kena muhasabah diri sendiri kan2??? diri sendiri jer yang dapat ubah diri tu nak jadi apa.. kalau orang bagi nasihat berduyun2 pun.. kalau kite xnak berubah.. so??? ha cakap?? sape lagi nak ubah kan...renung2 kan dan selamat beramal.. hehehe... =) =)

aku terima semua yang telah.. sedang dan akan berlaku.. dengan hati yang ikhlas dan redhaa.....aku terima semua nyer.. aku hanya manusia yang banyak kekurangan... banyak sangat2......

awak2.. kalau awak boleh terima kekurangan kite.. kite pun same.. hehehe.. =) =)



0 comments: