Sunday, September 23, 2018

Office hours... rutin ku berubah...





Sekarang aku dah start masuk balik shift. dah 1 bulan da reshuffle. alhamdulillah berjaya harungi kehidupan kerja office hours. bukan apa sejak 4 tahun ni aku jarang sangat2 masuk kerja office hours. sebab aku ada 1 kereta je nak kena share2 dengan husband. Dan alhamdulillah sepanjang tempoh tu Allah permudahkan urusan aku dan suami untuk pergi dan balik kerja.

mula2 macam berfikir2 jugak macam mana la nanti kan.. tapi syukur sangat2 okey je selama 6 bulan tu kerja office hour. urusan anta anak2 ke pengasuh pun okey je. anta anak2 sama je xde la hari2.. sebab nya husband still lagi ada cuti 2 kali 1 minggu. sabtu ahad jarang2 sangat anta anak2, melainkan kalau kena shift malam je kena book awal2 dengan pengasuh.

Bila kerja office hours anak2 hantar pagi la. anak2 aku xmandikan waktu pagi.. cuma memang akan tukar diapers dan baju lain. sebab sampai2 dekat rumah pengasuh mesti kena tidur balik kan. huhu. so bila kerja office hours ni.. pagi2 husband yang akan hantar kami semua. aku siapkan baju anak2 nak pakai untuk pagi tu dan beg diaorang masa nak ke rumah pengasuh.

Pagi2 husband yang akan siapkan ketiga2 anak2. aku da bagi tugas dekat husband. sebab kalau semua aku nak buat memang xberdaya rasanya.. huhu. so aku memang macam ni. akan terus bagi je apa husband kena buat. xnak buat acah2 hebat last2 stress sendirian.. oh itu bukan aku.. =) =) so selalu nya akan kejutkan husband bila aku da siap mandi.

kiranya masa aku nak siap2 pakai baju semua.. husband siapkan tiga2 anak. bila aku da siap semua.. terus masuk kereta. bukak dan tutup pagar kerja hakiki aku. kalau xde mood baru la husband aku punya kerja.. haha. pagi2 beli roti gardenia 3 ketui untuk anak2 sarapan dalam kereta. wajib supaya perut diaorang teralas sementara sarapan dekat rumah pengasuh.

aku pernah bagi sarapan pagi.. pengasuh kata xpayah.. sebab anak2 akan tidur balik bila da sampai rumah dia. so sejak tu terus aku bali roti je makan siap2 dalam kereta. aku akan paksa semua anak2 makan. lepas settle anak2.. husband akan hantar aku pulak. lepas tu dia balik. time aku rehat aku akan hantar dia ke office dia dekat sunway..

okey la.. sempat dalam 1 jam tu uruskan semua urusan. sebab nak ke sunway banyak sangat2 jalan. time gaji selalu nya dia akan naik grab.. so aku dapat la lunch. kalau lepas2 gaji memang aku yang akan hantar dia. =) =) xpe la.. kena selalu kuat untuk jalankan semua ni. hati kena kental. xpe suatu hari nanti pasti ada kemudahan nya =) =)

begitu la selama 6 bulan kehidupan office hours aku. kena ubah sikit time nya. bila husband off day aku akan lunch dengan kawan2 la. kalau x.. memang itu je kerja aku bila time lunch. makan sama2 dengan husband dalam kereta.. huhu. okey apa dapat la dating dengan dia kan. sesi suap menyuap. hahaha... pernah dekat traffic light ada orang siap pandang2 lagi.. aku senyum2 malu jugak la.. sambil dalam hati kata.. lantak sana la..

p/s : sentiasa berdoa semoga setiap hari urusan dipermudahkan =)