Monday, May 3, 2010

Cukur jambul


cuti dtg lagi... aku ingat kan da xde cuti da.. hehe
ye la kan da last sem.. rupe2 nyer de cuti mid sem.
yahooooo.... ske2 sgat2...

emmm jumaat tu aku da gerak dari ppe..
klas abis kul 10.30.. kul 11 da leh blik hostel..
umm... pastu lepak2 wat pe yg patut..
kul 5 da gerak blah dari bilik.. tumpang bus..
nek bus jer nak g ktm.. hehe..
alhamdulillah.. rezeki.. bus ade.. leh tumpang jer bus mantin nak g ktm.. =)
emm.. pastu bli tiket.. lepak2 tunggu ktm..

umm...kak ina n hajar turun kat ukm.. aku kat kl sentral..
so aku pun nak la tempat duduk an??
hehehe...
dapat gak tempat duduk..
tapi?????????????
sebelah aku tu.. dak laki tu..
busuk!!!!!!!!!!!!!!!
nak muntah....
uwekkkkkkkkkkkkkk !!!!!!!!!
bau rokok dye kuat sgt2..sgt2... aku sgt la xtahan...
(seb bek iwan aku xsmoking.. ni aku tambah cyg sgt2 nih )

tapi pe leh wat.. ak malas nak diri.. aku tahan kan gak..
huhuhu...
ya allah.. cepat2 la sampai...
seb bek time kat bangi de dak ppn sebeah aku blah..
so ak ngn pantas nyer mek tempat dye..
huh!! lega cikit...=) =)

tup tap tup tap.. smpai la kat kl sentral.. kak ina n hajar da turun da kat ukm..
umm pas jer smpai.. ak pun dengan pantas sekali
g platform 5.. nak g klang kena tukar platform..
huh!!
sgt2 penat... tren da nak smpai.. tu r yg lari2.. hehehe

wow sekarg ktm da wat coach tuk ppn jer.. kat bahagian tengah2..
tuk laluan SENTUL-PELABUHAN KLANG
de stiker warne pink...
"LADIES COACH-LADIES ONLY AT ALL TIME"
wow sgt2 la ske aku.. hehehe..
nape aku ske erk???
SEBAB DALAM GERABAK
WANGI SAHAJA... HAHAHA =)

dan rase sgt selesa la.. sbb "xde da ORANG2 LUA".. hehe..
bagus2... =)
tapi de gak dua laki yang masuk kat dalam coach tu..
maybe dorg lupe kot.. or xtau..
emm... kat setiap stesyen pun de tempat khas menunggu tuk ppn jer...
emmm.. rase cam slamat la ckit kan..

semoga dgn perubahan baru ni..
banyak la kebaikan yang ade kan..
=) =) =) =) =)

kul 8 lebih sampai la kat klng.. bagi msg kat angah..
sementra tunggu angah tu.. aku pun g la bli air..
alamak!!!!!!!!!!!!!
duit aku ilang rm10......
uaaaaaaaaaaaaaaa =(
tercicir la tu... sob2 sob2 xde rezeki la nampak nyer.. =(

angah pun sampai...
pastu sampai jer umah angah..
salin2 baju.. lepak2 jap..
n tido..rehat2.. soknyer nak blik kg... =)

KEESOKAN HARI NYER...

emm hari sabtu-1 may 2010..
kami pun gerak la blik kg..
sebelum blik kg tu.. singgah jap kenduri kawin kawan kak ngah..
lepak2 jap..
n makan2...
pastu gerak la balik kg..

o..o..o.. balik kg.. o...o..o..balik kg.. ~lalalalala~
akhir nyer kul 3 lebih2 samapi la kg ku..
"UMAH KU SYURGA KU"
hehehe...
mak.. yana.. alin.. kua menyambut kedatangan kami..
mak.....miz u.. aku pun salam mak....hehehe.... tapi?????
mak bkan nak peluk aku nih.. nak cari cucu dye..
MIFDHAL AJMAL.....
uaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... jelez2....... hahahahaha..
mama i mis u so much tau x???
xpe2.. lekx2.. hehehe...

kat umah aku ri sabtu de kenduri..
kenduri cukur rambut ajmal
dan kenduri tahlil..
agak meriah la.. =)

so pastu aku lepak2.. cari mood nak tolong mak.. hehehe..
da akhir nyer.. MOOD RAJIN AKU PUN DATANG LA...=)
tolong2 kemas umah n wat pape yg patut..
hapy sgt2 la.. umah meriah.. hehehe =)

kul 3 aku tido.. sangat2 mengantuk mata aku ni.. n sgt2 penat bdn aku nih..
tidoooooooooooooo.... ZzZzZzZzZzZzZ

KEESOKAN HARI NYER...

mak aku da melalak jerit2 name aku suh bagun2...
mak.. penat + ngantuk2..
mak..mak..mak.. nak tito lagi.
huhuhu... wa aku kuat kan seluruh tenaga aku..
tuk gagah kan diri tuk bgun.. memulakan krja..
huhuhu...

mandi2 tolong2 la.. kemas umah.. sapu smpah..
susun barang2.. ummm...
yes da siap cikit...
seb bek mak upah org suh tolong masak...
hehehe... =) =)
kul 10tu org marhaban pun datang..
aku malas nak tukar baju kurung...
aku duduk kat blakang..

sedih2.. sob2.. dengar marhaban.. =(
insaf jap.. =(




muke ajmal rela pakse kena amek pic.. hahaha..



saya da botak la cik de.. hehehe...

hehe.. cian2 dye da botak..hehe


muke ajmal yg kebosanan... hahaha.. cik de geram same kamo.. hehehe =)



lauk tuk pagi : mee n mihoon goreng,kueh2,pulut + kari ayam
sedap2.. hehehe...air sirap =)

siap n selesai..get ready tuk kenduri yg kedua..
kenduri tahlil..
emm. aku tertido jap..sebb penat..
n kul 4 mak suh setting mkan kat meja lau..

aku pun setting2 la..
siap akhir nyer.. n pastu
pas asa start la tahlil nyer..
aku tanye mak nape xwat pas maghrib
mak cakap da de org len wat..
so takut la xde org nak datang..
so mak pun pilih la pas asa..

kenduri ptg ni aku tukar baju kurung.. huhuhu..
lepak2 kat ruang tamu...
tgk2 org mkan...

kul 7 selesai la kenduri..
merangkap selesai la kesemua kenduri yng mak n abah nak wat..
ALHAMDULILLAH..

lauk2 lak byak gak abis..
syukur2... =)
xmembazir la kan...

lauk petang: ayam kari, ayam masak kicap,ikan goreng,ikan masin,ayam goreng,
kueh2, puding, agar2, sayur campur, hati ayam masak kicap.. semua sedap2.. air lak sirap =)
pastu malm 2..

abah..abg2 aku kemas lua..
ak lak lepak2 jap..
cari feel nak kemas dapur n dalam umah..
mak lak da tido..sebb penat sgt2..
xpe mak.. serah kan kat org..hehehe..
mak tido jer.. =)

kul 9 angah n kak ngah balik klang..
sbb senin dorg da strt keje..
abg num 3 jer x lagi.. blik senin..

kul 10 baru mood aku dtg...
hehehe....
aku pun kemas2 la umah...
aku kemas sorg2 tau x?? huhuhu.. sgt penat..
bila la adik2 ppn aku nak besa ni.. meh tolong kakak dye ni.. =(
wa akhir nyer..
kul 12.30a.m baru siap aku kemas..
semua bereh.....hahaha =)

wa badan sgt2 penat..
nak mandi pun penat.. hahaha
tapi disebab kan bdan pun sgt la "wangi" hahaha
dalam rela pakse aku mandi.. hahaha.. nak diikutkan hati ku ini..
nak jer terus tido..huhuhu
tapi kang adik2 aku terus xleh tido kot.. bau aku sgt bucuk!!!!hahaha

aku tido awal.. kul 1 da tido.. hehe..
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz....

kay la da... da xde cite pape da..
tapi sgt seronok la walau pun penat.. hehehe =)