Thursday, May 6, 2010

Sayang + cinta


cinta.. sayang.. semua nye sangat subjective..
semua nyer sukar tuk dimengerti dan difahami..
eemmm... hahaha... jiwe jap.. huhuhu =p

hehe.. gamba iwan same jer..
xde gamba len la..
kang aku amek byk2 pic dye ok.. aku edit2 lagi..









aku penah terbace satu kisah ni...

seorang guru masuk ke dalam kelas.. lalu dia pun menyuruh semua anak murid
dia kepadang sekolah...

kata cikgu... kamu semua pergi ke padang.. cari la rumput yang kamu rase paling cantik..
tapi ingat bila da jalan kedepan jangan sesekali toleh kebelakang atau patah balik....

lalu semua anak2 murid nyer pergi ke padang.. mencari apa yang diminta oleh guru nya..
cari punyer cari.. jalan kedepan.. akhir nyer tiba la mereka ke penghujung padang..
tapi mereka teringat bahawa cikgu berpesan jgn patah balik..
maka dengan kecewa kesemua murid itu masuk kedalam kelas dengan tangan yang kosong..

guru : mane rumput yang saya pesan tadi?

seorang anak murid bagun : saya da jumpa rumput yang cantik tapi saya rasa ada lagi rumput
yang lebih cantik dihadapan maka disebab kan itu la saya meneruskan pencarian saya hingga kan saya xsedar bahawa saya telah pun sampai kepenghujung padang..
tapi cikgu cakap jangan patah balik.. maka sebab tu la saya pulang dengan tangan kosong..

guru : ( tersenyum ) kamu semua tahu apakah pengajaran yang ingin saya sampai kan??

anak2 murid jawab serentak : tak cikgu...

guru : pengajaran nyer... apabila kite sudah nampak didepan mata.. kite perlu hargai nya..
bukan terus lagi mencari yang lebih cantik.. kerana kite sebagai manusia tidak pernah rase cukup..jadi apabila kita sudah temui.. hargai la ia..

p/s : setiap yang tercipta untuk kite pasti itu yang terbek.. kerana ALLAH lebih mengetahui dari hamba2 nyer.. =)

emm... so.. hope pe yang da de depan mata aku skarng ni..aku hargai sebaik mungkin..
dan aku harap sgt2 hubungan ni akan kekal..

0 comments: