Monday, October 3, 2016

6 tahun sudah...


Image result for kenangan terindah

alhamdulillah. syukur. eh diam xdiam dah masuk bulan 10 dah. sekejap je rasanya. 1.10.2010-1.10.2016 yeahhh dah habis da kontrak terikat selama 6 tahun dengan hospital tempat aku berkerja ni. masa aku belajar diploma dulu. hospital ni yang taja kos pembelajaran aku. rezeki. Allah dah tetapkan dari 4 bulan kita didalam rahim ibu kita lagi. so Allah dah tetapkan ni rezeki aku. walaup susah macam mana pun. tetap Dia permudahkan. siapa kita untuk menidakkan takdirkan.

banyak yang dipelajari selama 6 tahun ni. yang baik dijadikan pengajaran. yang xbaik dijadikan teladan. ragam kehidupan. semua tu penyeri keadaan. bila ditanya nak pergi mana lepas ni? emm.. ikutkan hati nak berhijrah. tapi rasa macam dah selesa disini. tunggu la kalau2 rezeki beralih arah. tapi buat masa sekarang. okey lagi kot nak terus berada disini. Anak2 pun okey duduk sini. suami pun kerja macam dah okey. company yang baru ni banyak benefit. rezeki anak2.

bila pejam mata.. fikir balik selama 6 tahun ni. rasa macam xpercaya masih mampu bertahan. terlalu banyak sangat dugaan dan cabaran. emmm.. gelak sorang2!! berbalik kepada Qada dan Qadar. semua dah ditetapkan. just follow the way. relax.. chill.. dan cool. masuk telingan kanan keluar telinga kiri. terima kasih akan tunjuk ajar yang membuatkan aku menjadi sekarang. syukur. cantik sangat peraturan yang Allah telah tetapkan. terima kasih... indah nya pengalaman..