Monday, March 8, 2021

tahun 2021

 







Tahun 2021 da masuk bulan 3 dah kan... anak2 aku pun da 2 orang da masuk sekolah rendah.. sorang tu darjah 1 dan sorang tu darjah 2 da. pejam celik.. pejam celik eh2 anak2 da besar dah. masa hari first sekolah aku agak kelam kabut sikit.. kul 12.55pm baru sampai sekolah.. nasib pintu pagar tak tutup lagi

Hari ke2 aku setting balik... sebab anak sulung aku hana tak suka datang lambat, sebab nanti kawan2 da gerak masuk kelas dorang akan masam je muka. nanti bila balik kang macam2 la dia tanya.. kenapa hantar dia lambat.. kawan2 da tak de mama.. huhu. jadi untuk bagi dia gembira kena la hantar awal..

Disebabkan tahun ni hari pertama sekolah masa PKP,  jadi anak ke2 yang tahun 1 tu aku dan suami dapat hantar haziq dekat pintu pagar sekolah je. Cikgu2 dah maklumkan awal2 dah memang kena patuh SOP. alhamdulillah haziq tenang je masuk sekolah. Mama pulak masa tu yang nangis.. hahaha

Ye la dia tadika masa umur 5 tahun je.. lepas tu masa haziq 6 tahun sempat tadika 3 bulan je.. lepas tu mama berhentikan dia tadika sebab covid masa tu teruk jugakkan. 2 minggu sebelum bukak sekolah aku da pesan macam2 da dekat haziq.. bagitau sekolah tu seronok.. sekolah tu ramai kawan2.

Sekarang haziq seronok dah pergi sekolah.. dia kata kawan2 ramai.. cikgu baik2.. belajar seronok. Lega betol hati bila dengar haziq cakap macam tu. Terima kasih sangat2 dekat cikgu tolong jaga anak2 kami dengan baik.. Tahun ni murid2 tahun 1 memang agak mencabar sikit.. cikgu memang terbaik .