Saturday, March 13, 2021

TOSHIBA mesin basuh automatic


       Alhamdulillah.. setelah 6 tahun lebih pakai mesin basuh manual.. akhirnya  bulan 2.2021 husband belikan mesin basuh auto.. syukur sangat2 dengan nikmat yang Allah berikan. Pakai mesin basuh manual ni agak penat sikit.. sebab nak kena tadah air.. biar dia penuh lepas tu pusing kan dia.. cukup masa kena buangkan pulak.. agak penat la..

Tapi tetap bersyukur jugak sebab ada jugak mesin basuh.. sebab pernah jugak basuh baju pakai tangan.. so bila husband belikan mesin basuh manual bersyukur. Dalam diam tak diam tu mampu bertahan pakai mesin tu dalam 6 tahun lebih jugak la. mesin basuh ni sangat2 berjasa dalam hidup aku.. banyak dia mudahkan urusan aku.. terima kasih sudi berkhidmat untuk aku.. 




Mula2 aku cakap dengan husband beli je la apa2 janji dia auto dan boleh basuh toto dan comforter. Tambahan lagi anak da 2 orang sekolah.. aku agak penat nak handle. Tapi husband cakap cari brand yang boleh tahan lama sikit , pergi kedai elektrik orang tu suggest amek brand TOSHIBA  atau SHARP. Belek2 semua.. rasa macam kena amek 10kg keatas.. xboleh ambil 7kg nanti cepat rosak.. 

Harga dekat kedai agak mahal sikit.. 12kg brand SHARP dalam rm1399.. bagitau husband nak try cari dekat shopee..  mula2 husband agak keberatan.. sebab dia kata beli online barang ribu2 ni macam risau sikit. Aku yakinkan dia.. aku akan cari yang betol2 okey.. aku akan cari yang komen semua okey. 

Akhirnya aku jumpe 1 seller ni.. ramai gak yang review bagus2 dekat post dia.. so aku tunjuk harga bagitau harga semua.. Husband kata okey. terus bayar kan.. alhamdulillah oder hari isnin hari rabu petang dah sampai.. sangat2 pantas penghantaran nya. Bila test pakai semua alhamdulillah.. dalam keadaan yang baik.. tak ada calar atau kemek.. 100% baik.. 



TOSHIBA 10KG HARGA ASAL RM1198

dekat shopee dapat RM1009 free shipping..