Monday, September 1, 2014

Kuah kari rm0.50 =)

hari ni kerja petang. sebelum masuk kerja. pergi makan dekat kedai mamak. section 20 shah alam. okey encik iwan amek nasi putih dengan kuah kari dan ayam goreng tu. aku pulak amek nasi separuh dengan ayam goreng. hana aku amek kan nasi kosong separuh je. xde apa2 pun lauk atau sayur. aku sayur dekat mama kureng cikit. xkena dengan tekak aku. tapi ayam dia memang power walaupun rm3 seketul tapi tetap the best lah.. rempah dia semua cukup rasa. pastu ambil 2 bungkus papadom

tibe2 hana xnak makan. huhuhu... agak membazir disitu. dia sibuk nak main dengan kucing. tapi aku xbagi dia main dekat2. dia duduk dalam kerusi budak je. sempat lah suap kan dia ayam goreng je. lepas tu makan papadom. dia minum air soya 1 tin. aku suruh encik iwan bungkus. sayang kalau tinggal kan macam tu je. kebetulan ayam aku xhabis sangat. sebab salah amek bahagian isi. tup2 ayah nya cakap xpe dia habiskan mintak lah tambah kuah KARI 1 SUDU SAHAJA... 1 SUDU OKEY..

dalam resit dah tulis nasi kosong hana tu rm1.20 okey aku xkisah sangat. mamak kan memang cekik darah sikit. tapi tetap suka makan dekat mamak. sebab walaupun mahal makanan best. so tibe2 lepas encik iwan mintak tambah KARI 1 SUDU TU. ada sorang ni datang dekat. betulkan dekat resit jadi RM1.70. wahhh suka hati je kan xkan amek KARI 1 SUDU ko nak tambah charge sampai rm0.50 itu melampau. ha amek kau aku terus pergi kaunter. cerita kan semua. perempuan tu cakap... saya xtahu

lagi aku hangin. tapi still kawal suara lagi. agak2 lah kau rm0.50 untuk kuah KARI 1 SUDU. hohoho. last2 pompuan dekat kaunter tu cakap dik yang mana dia charge awak tadi. aku balas lah. xpe lah kak kang saya makan xhalal pulak. akak tu tenangkan aku. adik.. akak yang kirakan. okey.. dia bagi rm1 je lepas tu. hoi mentang2 tengok aku macam sopan je mula2. tengok laki aku macam pendiam ko boleh charge ikut suka hati ko. agak2 lah kalau nak charge pun.. sampai rm0.50 untuk kuah KARI..

entah kenapa berani sangat pun xtahu.. haha. apa ingat aku ni berani sangat lah. maaf ye pekerja itu.. saya terkejut je. saya memang xpuas hati. saya adalah pengguna. xde dalam senarai harga pun untuk KUAH KARI 1 SUDU KENA RM0.50.  bukan niat nak marah dia. tapi sangat xpatut kena kan orang sampai macam tu. selau makan dekat cawangan baru dia.. xde pun kena charge. okey je kalau mintak tambah. dia ada 2 cawangan dekat section 20 ni. suka yang dekat dengan car wash tu..

p/s : ha... amek kau.. boleh buat satu entry pasal ni. hehehe.mintak2 jangan dia buat apa2.. huhuhu. aku cakap 1 sudu sebab sikit sangat dia letak. nak kata senduk xde pulak sebab xbanjir mana pun.