Sunday, June 23, 2019

Boba tea..




Sekarang ni tengah trending air buba tea.. jadi di kesempatan itu aku pun tak melepaskan peluang untuk merasai sendiri beberapa air dari brand2 itu.. jom aku nak review dari tekak aku la.. yang aku try ni semua pearl dan fresh milk..  aku memang suka sangat2 fresh milk..kalau yang tak berapa suka susu tu mungkin xberapa suka la kot fresh milk ni...bagi aku, aku boleh terima semua nya.. Dari brand2 ni aku try flavor ni je setiap 1.. so aku review apa yang aku try la ye.. 

1) tealive - bang bang fresh milk ( rm8.45)

2) family mart - brown sugar bubble milk ( rm4.90)

3) xi fu tang - brown sugar pearl milk ( rm13.50)

4) The alley - brown sugar deerioca fresh milk (rm12.90) 

bagi aku semua ada rasa sedap masing-masing.  daaaannn paling best bagi aku dari xi fu tang sebab dia rasa berlemak dan berkrimmm... so setakat ni xi fu tang paling best. kalau korang tak minat susu korang oder la yang ada tea.. mungkin rasa dia takde la mauk sangat.  apa2 perasa semua ikut tekak masing-masing...  so pilihan di tangan anda sendiri.. 

korang boleh waze je SS15 subang jaya... semua tu ada dekat area2 sana... senang sebab dekat2 2 kedai tu.. xi fu tang dan the alley.. daboba dekat SS15 jugak.. boba tea yang lain ada dekat sunway pyramid.. 

Ada lagi tau yang kena cuba.. Tiger sugar bubble tea... Chizu tea ... Daboba tea ... Koi the tea.. so lepas aku cuba nanti aku buat review lagi okey..  selamat mencuba semua.. 



tapi ramai yang cakap brown sugar deerioca creme brulee milk best.. dan aku dah cuba pun.. sedap jugak bagi tekak aku... boleh habiskan sorang2.. tak mau share dengan siapa2 pun.. haha