Saturday, August 18, 2018

siblings day out


15 July 2018 yang lepas lepak2 dekat M city dekat ampang. Husband tak dapat ikut untuk hari sabtu tu sebab dia kerja.. ahad je dia join sebab dia off day. Masa hari sabtu tu aku lepas habis kerja pukul 2 pm aku terus gerak ke untuk hantar husband ke tempat kerja. dia ada bagitau yang kena lalu ampang nak ke rumah mak dia.. masa tu cuaca agak panas.. so aku dengar gitu2 je la. last2 aku kata xpe la ikut je google maps. sebab malas betul nak fikir. lagi pun maps tu abang yang share kat group so follow je senang. tambah2 pulak tengah sakit kepala.


sekali bila follow google maps sampai ke sungai besi dia bawak. yang pelik nya aku duk keluar masuk balik still lagi la dia tunjuk jalan yang sama... aku nampak klcc tu.. tapi macam xtau nak ikut mana. berapa kali aku brek berhenti tengok balik google maps tu tak payah nak cakap la. last2 hati da lain macam dah... eh kenapa dia bawak sampai ke bangi nanti. so aku keluar dan search balik tapi still lagi jalan yang sama.. huhuhu.. dalam hati asyik la duk ulang2 baca ayat kursi supaya xtersesat jauh lagi. call semua xangkat. last2 sekali adik num 5 yang angkat. aku tanya dia...sekarang aku berhenti ada persimpangan.. putrajaya/cyberjaya dan 1 lagi xde signboard.

nasib la adik kata bukan jalan tu. aku da mengucap da.. huhu. kenapa google maps tu nak main2kan aku ye. seram sejuk da. ikutkan hati nak balik shah alam balik je. tapi disebabkan anak2 nak sangat jumpe sepupu2 mereka maka aku kuatkan la hati.. dengan bateri dah nak mati nya. so aku undur kereta dari persimpangan tu.. masuk jalan yang xde signboard. sebab adik kata cari klcc. so aku buat keputusan nak patah balik ke sunway jalan tadi. dan aku ikut fedral je senang. kalau nak ke klcc aku tau la ikut fedral.. sebab kadang2 pergi rumah mak mertua husband bawak ikut situ kalau nak jalan jauh sikit.. so aku tau la jalan tu. 


last2 sampai sana dekat pukul ampang dalam pukul 5pm cari petrol pump.. sebab nak cas nset. alhamdulillah depan sikit dari klcc tu ada shell.. so berhenti la situ dan cas nset untuk call adik aku. uwaaa... kenapa la boleh sesat kan.. xtahu la saka mana yang kawal google maps aku masa tu.. huhu...tekejut kita. sampai2 homestay tu dalam pukul 5.30 petang terus tukar2 baju terjun kolam renang. wahhhh cantik nya tempat dia.. sangat2 best... umah kondo 2 tingkat. cantik dalam rumah tu. besar sangat. bawah ada 1 bilik.. atas ada 2 balik.. dekat ruang atas ada katil. aku bagi adik aku tidur situ.. aku tidur dekat lantai je.. sebabnya anak2 aku memang aku bagi tidur bawah je. sebab takut kalau jatuh katil lagi.. huhu... 


mandi kolam renang sampai kecut jari jemari.. huhu .. anak2 agak takut sebab diaorang memang jarang mandi kolam renang. rasanya ni kali ke2 diaorang mandi kolam.. kesian anak2... bila masuk kolam tu masing2 takut2.. huhu. nak mandi dekat kolam awam mama macam seram sikit sebab banyak penyakit. kalau homestay atau hotel okey sikit sebab xseramai macam tempat public kan. 



malam tu buat steamboat.. grill dan rebus2.. banyak jugak la... kenyang sangat2 makan malam tu. siap ada lamb lagi.  



sesi makan dan makan sampai kenyang. 


ada game untuk anak2 semua... =) 


penyampaian hadiah oleh abang sulung.. huhu.. 


so stay dekat situ 1 malam je la. tapi memang puas hati. terim kasih kakak ipar dan abang yang sponsor tempat ni. memang sangat2 selesa dan enjoy sangat. lepas da check out gerak makan durian. makan dan makan. terima kasih semua sangat2 seronok spend masa dengan adik beradik. terima kasih adik aku sebab sudi tunggu kakak dia kat klcc hampir 1 jam.. so touching... TQ.... =)