Wednesday, June 3, 2015

Pengalaman bersalinkan muhammad haziq iman part 2




bila mood datang baru lah rasa semangat nak sambung story bab masa  nak bersalin. maklum lah anak number 2 ni excited nya kureng cikit berbanding anak yang pertama.. huhu... itu lumrah. untung jadi anak sulung kan. memang untung sangat semua benda baru. rezeki masing2. aku kerja macam biasa.. selama 9 bulan tu aku kerja macam biasa je.. syukur xde apa2 alahan yang aku alami. sampai kan bila dah 8 bulan aku boleh buat double duty.. gila gigih aku kerja sebab nak cari duit tambahan kan. kadang2 aku sendiri xpercaya aku mampu hadapi semua tu. bila hati kata nak.. semua benda kita rasa boleh buat kan. point nya senang je.. percaya akan kekuatan diri maka kita akan dapat hasil yang sangat luar biasa.

last aku kerja malam bila dah masuk 9 bulan. dengan kaki bengkak aku tetap gigih kerja malam. bila dah xlarat betul2 baru aku bagitau dengan personal in-charge aku memang dah xlarat. lepas tu bila dah masuk 2 minggu nak due date request nak kerja office hour sebab kalau kerja petang takut menyusahkan kawan2. xpe masing2 ada kekuatan masing2. jadi kan kekuatan tu sebagai senjata untuk melawan segala perasaan yang negative. mind set perlu sentiasa set supaya kita akan terus positive dan nampak kuat. nampak je la.. hakikat nya kita yang tahu. xpe jangan tunjuk sangat. relax2 je lah. kalau aku bila masuk pintu office aku xfikir dah hal2 peribadi.. tapi bila dah balik tu.. langkah je keluar pintu zup2 semua datang balik

bersambung....