Wednesday, January 23, 2013

Konsert siti nurhaliza 2012 =)

dah lama sangat dah cerita ni... malas nak update... disebabkan hari ni aku bosan terlebih2... maka terhasil lah entry ni... =) bulan 11 tahun lepas encik iwan dapat 2 tiket ke konsert siti dekat kuantan pahang. mula2 rasa macam alaaa... malas lah nak pergi.. jauh sangat. walaupun dekat kuantan ramai sedara mara.. tapi aku pilih untuk tidur di hotel je... saja je nak jalan2 dengan encik suami... nak lepak berdua2.. =) kiteorang lepak dekat hotel citiview je.. sebab nak tidur 1 malam je kan.. harga okey just nice... 1 malam dalam rm160++ termasuk breakfast. book last minute... sebab mula2 macam nak pergi.. lepas tu.. emm2... tengok dulu lah.. last2 pergi jugak... bila dah book last minute.. maka nya.. bilik yang ada cuma 2 katil bujang. alah xpe lah... semalaman je nak lepak2 kan.

pemandangan di luar hotel.. oh masa nak cari citiview hotel ni agak susah cikit.. sebab aku dah lupa keadaan bandar kuantan macam mana sebenar nya... hahaha.. ye lah dah lama kan xpergi sana. jalan2 dekat bandar kuantan pun dah lain sangat. emmm... bila tengok kuantan mesti rasa sedih sangat2.... sebab terlalu banyak kenangan yang tersimpan.. kehidupan zaman2 budak kecik.. zaman2 remaja.... ohhhh... sangat menyentuh perasaan aku. tapi .. tu semua kenangan... yang pasti... setiap dugaan akan ada hikmah yang tersembunyi. bermacam2 dugaan kami sekeluarga... =) =) okey dah2 lupa kan. cari punya cari... yeaaahhh jumpe... dah jumpe berusaha pulak nak cari jalan masuk.. bila dah tawaf 2 kali baru jumpa jalan nak masuk ke hotel tu.

keadaan bilik... okey lah... sampai pun pukul 3 petang.. lambat cikit sebab dari shah alam ingat nak bertolak pagi.. last2 dalam pukul 10 pagi jugak. elok je keluar dari kawasan rumah... aku memuntahkan sarapan2 aku... mula2 macam boleh tahan... last2 aduh... terkeluar jugak.. maaaffff kan saya.... hehehe =) encik iwan tanya okey x... aku cakap okey je... terus pergi shell nak basuh.. nasib aku sempat bertindak.. bukak cermin kereta... aku muntah dekat luar tingkap.. sebab benda tu terjadi secara spontan...nak berhenti dah xsempat...  apa boleh buat kan... hehehe... nasib lah. =) sampai2 hotel tu.. terus ajak encik iwan keluar lunch... perut lapar sangat2... terus pergi bandar cari kedai makan. alhamdulillah kenyang. lepas makan balik hotel lepak2 sekejap... pukul 5.30 petang baru gerak ke gambang.

punya lah jem jalan dekat bandar kuantan.... waahhhh... hebat2. aku pulak lupa jalan lain... so tersilap lah kiteorang melalui jalan jem itu. maaf kan saya... dah lama xbalik kuantan kan. sepatut nya boleh lalu jalan lagi satu... ni terpaksa melalui jalan yang sangat2...sangat2.... jem ni.. dekat 1 jam setengah jugak lah tersangkut dalam jem tu... sabaaarrrr je lah kan. last2 sampai dekat bukit gambang resort city dalam pukul 7 lebih.. okey lah tu...dan konsert tu start pukul 9 malam macam gitu.. wahhh lama nya nak tunggu konsert tu start... nasib baik lah persembahan siti semua nya mantap2.. menghiburkan hati aku. kira best lah. hebat lah siti ni.. walaupun dah meningkat usia nya. tapi suara tetap sedap. tetap mantap. nyanyi live sangat hebat.

lepas habis konsert siti tu... kita orang dapat post dinner dengan siti... hehehe... dapat lah tengok dia dekat2 sikit. makan malam tu pun xmengecewakan... kenyang perut kami laki bini. sedap2 makan nya. sebenar nya excited jugak lah bila tau encik iwan dapat tiket free tu.. sebab aku teringin sangat2 nak tengok siti secara live.. secara dekat2. dan paling tekejut bila dipanggil group by group untuk sesi bergambar dengan siti dekat atas pentas tu. eh2 seronok2... =) wahhhhh cantik nya kulit muka dia... xtebal sangat pun make up dia.. just nice je.. tetibe terpesona tengok kecantikan yang dia miliki. masa dekat atas pentas tu x amek gambar pun guna kamera kitaorang.. so xde lah gambar nya...

okey perut dah kenyang... mata pun dah mengantuk.. jom lah kita gerak balik semula ke bandar kuantan. sampai2 hotel dalam pukul 2 pagi kot.. entah ingat2 lupa... tapi rasanya memang time2 macam gitu lah. hehe... ah lantak lah. sampai2 terus Zzzzzzzz... mata banyak mengantuk. esok bangun pagi2.. sebab nak pergi breakfast.. emmm... sedap nya... merindui masakan pahang. sarapan pagi tu ada nasi minyak dengan kari ayam.. yum2... erkkk kenyang.. alhamdulillah. lepas sarapan lepak2 sekejap... pukul 12 tengah hari dah kena check out. lepas check out ajak encik iwan jalan2 sekejap dekat kuantan.

destinasi pertama... lepak makan dekat kedai ni.. teringin nak makan ikan goreng tepung... sotong goreng tepung.. keropok... pisang goreng...sata... otak2.. lepas tu order mee hoon 2 mangkuk..  dan air... semua tu murah je... amek macam2 just rm30++ je. makan sampai kenyang... alhamduillah.... kenyang sangat2... hehehe =) encik iwan pelik bila aku amek ikan goreng tepung tu.. dia tanya makan macam gitu je ke?? xpayah makan dengan nasi ke ikan ni... hehehe... owh lupa saya kawin dengan orang selangor. =) ye awak... kita makan macam gitu je.. dan bila bayar pun dia terkejut sebab eh2 amek macam2 tapi kena rm30++ je. dia cakap sedap makan dekat situ. eh aku lupa lah apa nama kedai ni... dekat area tanjung lumpur.

lepas tu ajak dia jalan2 dekat taman gelora... disebab kan kekenyangan + aku ni pemalas..dan encik iwan pun malas nak turun sebab tengah hari buta kan... panas.. maka duduk2 dalam kereta je lah... malas nak turun. so snap gambar dari jauh je lah.. sekejap je singgah sini... lepas tu ajak dia pergi teluk cempedak pulak.. so terus lah kesana.... sampai2 sana... eh2 aku pun malas nak turun... so sampai2 terus patah balik. so sekejap je lah.. cuaca sangat panas.. malas nak turun. lagi pun dekat teluk cempedak tu ada apa entah.. ada khemah2.. ramai sangat pulak orang. so xjadi lah nak turun.

dalam pukul 2 petang... jom lah kita bertolak balik shah alam... bubye kuantan.. nanti ada rezeki... saya datang lagi. insyaallah... =) banyak dah berubah bandar kuantan ni. =) =)

terima kasih encik iwan... encik suami... hehe =) =)